1. اخبار شهرستان
  2. ترافیک هسته مرکزی شهر، دغدغه مهم شهروندان زنجانی است

کد خبر: 9066

ترافیک هسته مرکزی شهر، دغدغه مهم شهروندان زنجانی است

سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان، ترافیک هسته مرکزی شهر را دغدغه شهروندان زنجانی عنوان کرد و گفت: حمل و نقل عمومی و اتوبوس ها نیز در مرکزشهر با کندی حرکت روبرو هستند. در جهت رفع این مشکل ایجاد تقاطع‌های غیر هم سطح، ایجاد معابر و خیابان در بافت مرکزی شهر نمی توانداین مشکل را حل کند.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری زنجان، سمانه شاد دل که در نخستین نشست سمن ها باموضوع «تغییر مسیر خطوط حمل و نقل عمومی»، مرکز شهر را هویت هر شهر دانست و اظهار کرد: ایجاد بافت جدید در مرکز شهر باعث ازبین رفتن هویت هر شهر می‌شود که با مدیریت تقاطع، محدودیت های ترافیکی، تمرکز زدایی و انتقال مراکز پزشکی، تجاری و خدماتی به حاشیه شهر در کاهش ترافیک نقش مهمی دارد.
وی عنوان کرد: رویکرد امروزدرسیستم شهری حرکت به سوی انسان محوری و توجه به هویت شهری است و پیاده راه سبزه میدان طرح موفقی است، که با این هدف ایجاد شده است.
شاددل گفت: ساخت پارکینگ در مرکز شهر نه تنها مشکل ترافیک را حل می کند، بلکه باعث جذب سفر به مرکز شهر می شود.
سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی را در کاهش ترافیک مرکز شهر موثر دانست و افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی چند مشکل اساسی دارد، که خود باعث ایجاد ترافیک مرکز شهراست، مهمترین آنها قرار گرفتن پایانه مسافربری در مرکز شهر، همپوشانی خطوط، وابستگی در آمدراننده به تعداد مسافران است؛ که با انتقال پایانه مسافربری به حاشیه مرکز شهر(بلوار آزادی، میدان ارتش و سه راه امجدیه) مشکل ترافیک مرکز شهر حل می شود
شاددل تغییر مسیر حمل و نقل عمومی را انقلابی در سیستم اتوبوسرانی دانست و گفت: با این تغییر باعث کوتاه شدن طول مسیرها، طی مسیر هسته مرکزی شهر در مدت زمان کم توسط اتوبوس ها و خطوط بیشتری تحت پوشش ناوگان حمل و نقل عمومی قرار خواهد گرفت.
شاد دل در تغییرات ایجاد شده اولویت تردد در هسته مرکزی شهر را با ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و عنوان کرد: خط ویژه ای در مرکز شهر تردد خواهد کرد و طرف دیگر خیابان برای بهره مندی خودروهای سواری است .
وی تمام اتوبوسها را مجهز به سیستم «جی پی اس» دانست وافزود: در جهت جلب اعتماد مردم دراستفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سعی کردیم با دید سیستماتیک ومکانیزه کردن اتوبوس ها سرعت، زمان سفر و توقف اتوبوس ها را کنترل کنیم .
سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان اظهار کرد: با مدیریت علمی و حمایت همه شهروندان ازحمل و نقل عمومی میتوانیم، در داشتن شهر پاک وانسان محور الگو باشیم در جهت تحقق این هدف بانگاه همه جانبه سعی کردیم هویت مرکز شهر را به بهترین شکل حفظ کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 مردم برای روز طبیعت از شهر خارج نشوند
خبر قبلی
توزیع روزانه ۱۰۰ تن مرغ گرم به صورت مستمر در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست