1. اخبار استان
  2.  ترس شما را محدود می‌کند

کد خبر: 15731

 ترس شما را محدود می‌کند

جرج لوکاس مدام این جمله را تکرار می‌کرد: «نترسید. ترسیدن شما را محدود می‌کند و مهم‌تر اینکه خلاقیتتان را کاهش می‌دهد.»

در میان داستان‌هایی که در مورد کارآفرینان موفق و نام‌های بزرگ تجاری وجود دارد، افسانه‌ها و روایت‌های بسیاری در مورد موفقیت‌ها و شکست‌ها تکرار می‌شوند. فراز و فرودهای اقتصادی، بالا و پایین شدن ارزش سهام در بازار بورس و… گاهی شبیه فیلم‌های سینمایی است. در میان فهرست میلیاردرهای جهان اما کسی هست که ثروتش را نه مانند فیلم‌ها بلکه دقیقا از طریق فیلم‌ها به دست آورده است؛ جرج لوکاس. کارگردان سرشناس امریکایی با ۶,۸۳ میلیارد دلار ثروت به عنوان دویست و سی و چهارمین میلیاردر دنیا شناخته می‌شود.

نشریه بیزینس اینسایدر در شرح موفقیت جرج لوکاس نوشته: «پروژه‌ای که با چشم‌اندازی نه‌چندان مثبت در مورد احتمال موفقیتش شروع کرد تبدیل شد به پدیده‌ای که دنیا را تغییر داد. هالیوود در سال ۱۹۷۷ انتظار داشت که «جنگ ستارگان» به موفقیت برسد اما نتیجه آن‌طور که همه ما می‌دانیم تبدیل این فیلم به یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های تجاری تاریخ سینما بود.»

زمانی که جرج لوکاس پروژه «جنگ ستارگان» را تعریف کرد، هیچ‌کس آثار علمی- تخیلی را جدی نمی‌گرفت. نمونه‌های شکست‌خورده بسیاری در این ژانر تولید شده بود و شرکت‌های فیلم‌سازی به راحتی چنین ریسکی را قبول نمی‌کردند. چندین استودیو طرح جرج لوکاس را رد کردند تا سرانجام توانست نظر آلن لَد در شرکت فاکس قرن بیستم را برای سرمایه¬گذاری روی این پروژه جلب کند.

دیو فیلونی یکی از کسانی بود که در ساخت «جنگ ستارگان» شرکت داشت و لوکاس را الگو و استاد خود قرار داده بود. او درس‌هایی را که لوکاس در پروژه «جنگ ستارگان» به او داده است فراموش نمی‌کند. درس‌هایی که سایت مدیوم از قول فیلونی به آنها اشاره کرده است.

جرج لوکاس مدام این جمله را تکرار می‌کرد: «نترسید. ترسیدن شما را محدود می‌کند و مهم‌تر اینکه خلاقیتتان را کاهش می‌دهد. نباید از کاری که قرار است انجام دهید ترسی داشته باشید.» اطرافیان لوکاس بارها این پندها را شنیده‌اند. هیچ‌وقت از تجربه کردن نترسید، از تلاش کردن نترسید، از شکست خوردن نترسید.

در زمان ساخت «جنگ ستارگان» بسیار پیش می‌آمد که افراد مختلف به لوکاس بگویند «این کار شدنی نیست.» همین یک جمله تبدیل به مهم‌ترین انگیزه او برای ادامه کار می‌شد: «بگذارید دشمنانتان محرک شما باشند.»

وقتی تلاش می‌کنید کاری را انجام دهید که قبل از آن انجام نشده نباید از آنچه دیگران فکر می‌کنند بترسید. آدم‌های کوته‌نگر همیشه «نه و نمی‌شود» به میان می‌آورند اما تمامی کارهای خلاق و جدید پیش از اینکه به موفقیت برسند از سوی خیلی‌ها به عنوان ایده‌های دیوانه‌وار در نظر گرفته می‌شدند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان به ۱۱۲۱ نفر رسید
خبر قبلی
۵۵ نقطه در استان زنجان همچنان حادثه ساز هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست