پاسخ مصطفی طاهری با سوالات همدلی زنجان؛

تغییر استاندار زنجان / قرارداد ایران و چین/ “قره باغ”/ طرح استیضاح حسن روحانی را امضا نکردم+فیلم

"قره باغ" از خاک اسلام و آذربایجان بوده و باید به آن بازگردد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع تغییراستاندار زنجان موضوع دیگری در خصوص استفاده نیروهای غیربومی در وزارت کشور بود، گفت: بحثی در خصوص استفاده از نیروهای غیربومی در وزارت کشور مطرح بود که برخی شیطنت کرده اند که موضوع تغییر استاندار مطرح نبوده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مصطفی طاهری در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالات همدلی‌زنجان؛ با بیان اینکه وزارت کشور غیرتخصصی ترین وزارتخانه بوده است، اظهار کرد: وزارت کشور نیروی غیروزارتی زیاد استفاده می شود و این انتقاد وارد بود که برخی گفتند استاندار غیربومی تغییر می کند که شیطنت هایی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موارد مطرح شده در خصوص امضای وی در خصوص طرح استیضاح حسن روحانی، افزود: سوال از رئیس جمهور را امضا کردم اما طرح استیضاح را امضا نکردم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چین استراتژی سیاست خارجی خود را دراد که کشورهای دنیا را به ۵ گروه و حلقه تعریف کرده است، یادآور شد: مثلا کشور روسیه در حلقه اول ارتباطات سیاست خارجی قرار دارد. ایران در حلقه دوم بود که در زمان برجام که رویکرد دولت گرایش به غرب داشت، ایران به حلقه سوم رفت.

وی با بیان اینکه هرچه کشورها به حلقه اول نزدیک باشند گسترش روابط چین با آن کشور بیشتر است، خاطرنشان کرد: افق آن ها ۴۰۰ میلارد دلار تبادل تجاری بود که برای کشور ایران بسیار خوب بود و برای چین نیز منافع داشت. دولت خیلی پیگیر نبود و شخص رئیس جمهور در حال و هوای غرب بود و کسی توجهی نکرد. از حاکمیت علی لاریحانی و حداد عادل برای اصلاح با چین رفتند.

طاهری در پاسخ به موضع وی در خصوص موضوع جنگ آذربایجان و ارمستان در خصوص قره باغ، تاکید کرد: همانطور که رهبری فرمودند قره باغ از خاک اسلام است و باید به خاک اسلام بازگردد، یعنی باید به خاک آذربایجان برگردد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر همدلی زنجان در خصوص احقاق حقوق استان برای بازگشت مازاد درآمدهای استانی نیز اظهار کرد: این موضوع به صورت جدی پیگیری شده و حتی در یکی از جلسات استانی با معاون استاندار در این خصوص مباحث جدی مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع یقینا یکی از مطالبات جدی استان خواهد بود، اظهار کرد: در سال جاری استان زنجان ۲ هزار میلیارد تومان تعهد درآمدی به دولت دارد در حالی که یک چهارم آن دولت صرف هزینه به استان می کند. این موضوع یعنی فشار به تولید استان که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان را کلانشهر بنامیم؟ / آنچه که از کلانشهر بودن زنجان باید بدانیم
خبر قبلی
ثبت ملی یک اثر فرهنگی‌-تاریخی به استاندار زنجان ابلاغ شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست