تمام ظرفیت استان برای افزایش سهم بخش خدمات در صادرات، بکارگیری شود

تمام ظرفیت استان برای افزایش سهم بخش خدمات در صادرات، بکارگیری شود

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: با توجه به اینکه صادرات بخش خدمات استان، ۳۸ هزار دلار است که نسبت به صادرات کل استان که معادل ۳۸۰ میلیون دلار می باشد، مبلغ پایینی است، بنابراین باید از تمام ظرفیت و پتانسیل استان برای افزایش سهم این بخش در صادرات، استفاده شود.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری زنجان؛ فرامرز نیک‌ سرشت در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان اینکه سهم بخش خدمات در میزان صادرات کشورهای توسعه ‌یافته ۷۰ درصد است، اظهار کرد: این میزان در کشور، ۶۰ درصد و در استان زنجان کمتر از ۴۰ درصد می ‌باشد که افزایش این رقم، تلاش و همت مضاعفی می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه طیف بسیار گسترده‌ای از محصولات استان در بخش خدمات، منحصر به فرد بوده که توان رقابتی بسیار بالایی دارند، افزود: یکی از ویژگی ‌های بخش خدمات، این است که محصولاتش برخلاف سایر بخش ‌ها، امکان ذخیره‌ سازی و بهره‌ برداری مجدد ندارد که از آن جمله می‌ توان به تخت ‌های هتل ‌ها و صندلی‌ های هواپیماها اشاره کرد.
نیک‌ سرشت با تاکید بر بهره گیری از توانمندی ‌ها و ظرفیت ‌های بالای استان از جمله سرمایه ‌گذاران، فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی و صاحب‌ نظران در بهبود وضعیت بخش خدمات، گفت: امیدواریم صادرات استان در بخش خدمات نیز همانند سایر بخش ‌ها رشد چشمگیری داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با اشاره به توانمندی‌ های بالقوه کشور در حوزه منابع مالی و انسانی، یادآور شد: نباید بی ‌توجه از کنار این توانمندی‌ ها گذشت، چرا که کشورهای دیگر بر توانمندی ‌ها و منابع مالی و انسانی ایران، برنامه‌ریزی و هدف ‌گذاری می‌ کنند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در زنجان
خبر قبلی
شورای شهر زنجان در انتصابات شهرداری هیچ دخالتی ندارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست