توسعه بیش از ۶ هکتاری گلخانه هیدروپلیک کوشک‌آباد خدابنده

 

توسعه بیش از ۶ هکتاری گلخانه هیدروپلیک کوشک‌آباد خدابنده

آبیاری تحت فشار مزرعه ۲۰۰ هکتاری کشت و صنعت دشت‌میر

 

استاندار زنجان در ادامه سفرهای شهرستانی خود به خدابنده سفر کرد و چند طرح تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی را بازدید و از آحرین وضعیت آن ها مطلع شد. در این جریان این بازدیدها دستورات لازم برای تسریع طرح های توسعه و حل مشکلات واحدها مورد تاکید قرار گرفت.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ نخستین بازدید استاندار زنجان از گلخانه هیدروپونیک کوشک آباد خدابنده بود. در این بازدید طرح توسعه این واحد نیز طرح و برای عملیاتی شدن آن تاکیدات لازم صورت گرفت.

گلخانه هیدروپونیک کوشک آباد بیش از پنج هزار مترمربع مساحت دارد که در طرح توسعه آن ۶.۵ هکتار به مجموع مساحت آن اضافه می شود.

این گلخانه در شرایط فعلی محصول توت فرنگی تولید می کند که یکی از مرغوب ترین نوع محصولات تولیدی کشور است. هشت هزار بوته توت فرنگی در این واحد وجود دارد که از هر بوته آن ۴۶۰ گرم محصول تولید می شود.

تولید سالیانه این واحد در سال گذشته ۴۶ تن بوده که پیش بینی تولید برای سال جاری ۵۵ تن است.طرح توسعه این واحد ۶.۵ هکتار پیش بینی شده که در آن تولید رز هلندی با هدف صادرات به بازار روسیه هدف گذاری شده است.

این منطقه به دلیل ارتفای بالا برای کشت توت فرنگی و گل رز هلندی مناسب بوده و طرح توسعه آن جهت توسعه صادرات محصولات در دستور کار است.

 

مجتمع کشت و صنعت دشت میر خدابنده

مجتمع کشت و صنعت دشت میر خدابنده ۲۰۰ هکتار اراضی زراعی دارد که در آن به ازای هر هکتار سالانه ۴۰ تن تولید سیب زمینی دارد.

در ادامه بازدیدها از طرح های تولیدی بخش کشاورزی شهرستان خدابنده مجتمع کشت و صنعت دشت میر مورد بازدید قرار گرفت. یکی از راهبردهای مهم مدیران این مجتمع تولید محصولات ارگانیک و مدیریت بهینه مصرف آب است. در این راستا برای آبباری اراضی از ۵ حلقه چاه استفاده می شود که به صورت کامل تحت آبیاری نوین کشاورزی است.

میانگین تولید سیب زمینی در هکتار ۳۳ تن در هکتار بوده که در این مجتمع ۴۰ هکتار است. تجربه تولید سالانه ۲ هزار تن در سال طی سال های گذشته برای این مجتمع ثبت شده است.

این مجتمع دارای ۲۲۰ هکتار مساحت بوده که ۲۰۰ هکتار اراضی زراعی و ۲۰ هکتار نیز شامل باغات است. اختصاص غالب اراضی باغی انواع ارقام سیب بوده و در اراضی زراعی نیز به صورت تناوبی محصولات مختلفی کشت می شود.

از جمله محصولات زراعی مجتمع گندم و سیب زمینی به صورت غالب و گوجه فرنگی و کلزا به صورت متناوب است. همچنین تولید آلو نیز در این مجتمع وجود دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تحول در نظام سلامت کار هر دولتی نیست
خبر قبلی
نقشه راه ایجاد قطب برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست