توسعه زنجان به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود

توسعه زنجان به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود

 

 

 

 

شهردار زنجان گفت: از این پس توسعه زنجان تنها به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زنجان، مسیح اله معصومی در سمپوزیوم بین المللی “زنجان شهر پیشرو” ضمن تقدیر از مسئولان موسسه فرهنگی اکو و همه مسئولان ارشد استان زنجان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که بسیاری از استان ها و کشورها بر آن تاکید دارند تا در رقابت پیشی بگیرند؛ بحث توسعه و آبادانی است. اخیرا توسعه پایدار نیز به موارد مذکور اضافه شده و در سخنرانی ها و گفته ها به آن توجه می شود.
وی با بیان اینکه توسعه پایدار بر مفاهیم متعددی استوار است، ادامه داد: از جمله فرهنگی و محور اجتماعی. که اغلب بر این دو غفلت می شود و اگر این روند ادامه پیدا کند در نهایت همچون کشورهایی که بی توجهی کرده اند به نقطه پشیمانی می رسیم.
معصومی افزود: اگر اعتقاد داریم که توسعه یک استان باید ماندگار و پایدار باشد و برای نسل آینده ثابت نام باقی بماند باید توسعه بر بستر فرهنگ آن منطقه مبتنی باشد و استان به رشد و بالندگی راه یابد.
وی اظهار کرد: شاید سوال شود موسسه فرهنگی اکو، توسعه و محل برگزاری اکو چه ارتباطی به هم دارند؟ باید بگویم بسیاری که در این مراسم حضور دارند به دنبال توسعه هستند. بسیاری از کشورهای دنیا به ظاهر پیشرفت کرده اند اما با نظرسنجی از مردم شبیه تبل توخالی نمودار می شوند. و در نهایت خمیر مایه اجتماعی ندارد. اگر می خواهیم تجارب تلخ را تکرار نکنیم باید هر توسعه و تعاریف را در بستر فرهنگی ایجاد کنیم.
معصومی با بیان اینکه ابتدا باید فرهنگ و شرایط قومی و محلی شناخته شود که در سطح کشور و دنیا مطرح است،‌افزود: اکنون و در ایام خاصی از سال مراسم عزاداری امام حسین(ع) در زنجان متبلور شده و همه نگاهها بر این مجموعه منعطف میشود.پس باید به نکات مثبت فرهنگی استان توجه ویژه ای شود.
شهردار زنجان اضافه کرد: ما ادعا کرده ایم کشور ایران می تواند در بستر فرهنگی مطرح شود و در کشور نیز استان زنجان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در نهایت باید پتانسیل های منحصر به فرد استان را نشان داده و مطرح کنیم. اکنون نیز با همکارری موسسه فرهنگی اکو ۱۰ محور توسعه برای زنجان تعریف شده و طی تفاهم نامه ای منعقد شده اند. همچنین در نظر داریم همه مدیران و اهالی توسعه را مقید کنیم؛ اگر کار توسعه ای انجام می شود شرط لازمش لحاظ فرهنگ و محور اجتماعی است.
وی با بیان اینکه می خواهیم از برند شدن نام زنجان در استفاده از شرایط گردشگری و سرمایه گذاری استفاده کنیم،‌ گفت: اگر می خواهیم سرمایه گذاری وارد استان شود باید شرایط خاصی فراهم شود و در کنار آن مطرح شدن در سطح کشور و خارج از مرزها ثمرات فراوانی برای استان خواهد داشت.
شهر زنجان به عنوان شهر پیش رو را با افتخار اعلام میکنیم که برای این مهم تلاش کردیم و همه مسئولان در همه حوزه ها قدردانی می کنیم.
امیدواریم با برنامه امروز و فردا که به نام زنجان نام گذاری شئه زمینه رشد و تعالی استان فراهم شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فعالیت ۷۸۴ دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان
خبر قبلی
زیر باد کولر گازی برای مردم گرما‌زده تصمیم نگیرید!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست