1. اجتماعی
  2. توسعه شهرها و روستاها در گرو تامین منافع ملی است

کد خبر: 4487

توسعه شهرها و روستاها در گرو تامین منافع ملی است

شوراها با افزایش اعتماد عمومی زمینه مشارکت مردم در توسعه کشور را فراهم کنند

توسعه شهرها و روستاها در گرو تامین منافع ملی است

 

 

 

استاندار زنجان نهادهای اجتماعی همچون شوراها را برآمده از اندیشه و تفکر مردم در نظام های مشارکتی عنوان کرد و گفت: شوراها باید با افزایش اعتماد عمومی در جامعه، زمینه حضور و مشارکت پرنشاط مردم در تمامی عرصه های پیشرفت و توسعه کشور را فراهم نمایند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در همایش سالروز ملی تاسیس شوراها، با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ۶ اصل به بیان نقش حضور شوراها پرداخته که نشان از اعتقاد و باور راسخ بنیان گذاران و قانون گذاران جمهوری اسلامی به اصل مشارکت مردمی و تبلور مسئولیت اجتماعی شوراها دارد، افزود: هم منتخبین و اعضای شوراها و هم مسئولین باید به عهدی که با مردم بسته اند وفادار باشند و در همه حال در ارائه خدمات به مردم اهتمام جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از اصول، قانون اساسی شوراها را از ارکان اصلی تصمیم گیری کشور می داند، گفت: در این اصول پیشبرد برنامه های اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و رفاهی از طریق همکاری و مشارکت مردم مورد تاکید قرار گرفته است.
مقام عالی اجرایی استان زنجان ادامه داد: اگر بناست در حوزه های مختلف در این کشور قدمی برداریم تنها با مشارکت و همراهی مردم امکان پذیر است که در قالب تشکیل نهادهای اجتماعی همچون شوراهای شهر و روستا تجلی یافته است.
درویش امیری با اشاره به اینکه جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در برنامه های عمرانی و رفاهی بر عهده شوراها نهاده شده است، اظهار کرد: شوراها با گسترش میزان نفود و خوش درخشیدن در سطوح مختلف جامعه باید از تبعیض جلوگیری نموده و عدالت اجتماعی را در جامعه گسترش دهند.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید به دور از مسائل و گروه بندی های سیاسی و جناحی، تنها به فکر تامین منافع ملی باشند چراکه تامین منافع تک تک افراد جامعه و توسعه شهرها و روستاها در گرو تامین منافع ملی است.
وی همچنین بر ضرورت نظارت شوراها بر عملکرد دهیاران در سطح روستاها تاکید کرد و با بیان اینکه اگر در جامعه ای سنت مشورت وجود نداشته باشد، آن اجتماع در تب خودکامگی و خودمحوری خواهد سوخت، افزود: چنانچه از مشورت با افراد صادق، امین و خیرخواه در جوامع بهره گیری شود، کشور بهترین راه را به سمت توسعه طی خواهد کرد.
مدیرعالی اجرایی استان با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام و همدلی در جامعه خاطرنشان کرد: اگرچه عده ای بدنبال ایجاد خدشه و شکاف در صفوف میان مردم هستند ولی باید تلاش کنیم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، این همدلی و یکپارچگی در کشور حفظ شود.
استاندار زنجان اعتماد مردم را سرمایه ملی توصیف کرد و گفت: توجه به جلب اعتماد افکار عمومی رمز پیروزی ماست و نباید فراموش شود که افکار عمومی به معنای نظر قالب جمعیت کشور است که در انحصار هیچ حزب و جناح سیاسی خاصی نیست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حضور سفرای ۵ کشور در آئین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو
خبر قبلی
انتصاب مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست