1. اخبار استان
  2. توسعه صنعتی زنجان در سایه شهرک های صنعتی استان

کد خبر: 13565

توسعه صنعتی زنجان در سایه شهرک های صنعتی استان

صنعت زنجان به عنوان یکی از اهرم های مهم توسعه ای استان، در سال های اخیر رشد مناسبی داشته و در این بین صنایع کوچک و متوسط استان که در شهرک های صنعتی مستقرند، سهم عمده ای از این رشد را داشته اند.

شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان در سال های اخیر متناسب با نیاز صنعت استان، زیرساخت های لازم را برای استقرار واحدهای تولیدی در نقاط مختلف استان فراهم کرده و علاوه بر بهبود شرایط زیرساختی شهرک های موجود، نواحی و شهرک های جدید صنعتی را در استان ایجاد کرده و توسعه داده است.

با فراهم شدن شرایط زیرساختی شهرک های صنعتی استان امروز شاهدیم در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حجم سرمایه گذاری صنعتی استان به بیش ز ۷ هزار میلیارد تومان رسیده و صنایع بزرگی در بخش های مختلف استان زنجان مستقر شده اند.

شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان از دهه فجر سال ۹۷ تا دهه فجر سال جاری در حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت خود توانسته اقدمات مهمی را عملیاتی کند. در این خصوص ایرج احمدی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان از واگذاری ۶۶ هکتار زمین به متقاضیان در قالب ۲۱۵ فقره قرارداد خبر داد و گفت: وصول مطالبات معوق واحدهای صنعتی به میزان ۵۵ میلیارد ریال و تعیین تکلیف قراردادهای راکد در سطح شهرک های و نواحی صنعتی و آزادسازی ۱۰ هکتار زمین بلا اقدام طی این مدت انجام شده است.

وی به اقدامات توسعه ای در حوزه صنایع کوچک اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه خوشه های صنعتی آغاز توسعه خوشه چاقوی زنجان طی سک سال اخیر عملیاتی شده است. همچنین در حوزه صنایع کوچک ۱۲ تور صنعتی برای مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه رویداد استارتاپی کاراصنعت در سطح استان برگزار شده است، افزود: برگزاری ۸۸ دوره آموزشی برای۲ هزار و ۱۰۰ نفر از کارکنان واحدهای صنعتی عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه انجام هماهنگی های لازم برای حضور ۸ واحد صنعتی در دوره GIZ آلمان که حضور دو واحد قطعی شده است، خاطرنشان کرد: حمایت از حضور بالغ بر ۱۱۰ واحد صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و حمایت از اخذ نشان و استانداردهای ملی و بین المللی برای ۵ واحد صنعتی در استان انجام شده است.

 

عارضه‌یابی برای ۲۵ واحد صنعتی و انجام پروژه بهبود در سطح ۵۰ واحد صنعتی

احمدی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه صنایع کوچک بررسی مشکلات و چالش های واحدهای تولیدی بوده است، گفت: عارضه یابی برای ۲۵ واحد صنعتی و انجام پروژه بهبود در سطح ۵۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان با اعطای یارانه حمایتی عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان از جلب مشارکت ۳۴ مشاور در درگاه خدمات الکترونیکی جهت انجام خدمات کلینیکی و اجرای پروژه های عارضه یابی و بهبود خبر داد و افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته هماهنگی حضور بیش از ۲۰ مشاور در حوزه رفع نیاز فناورانه در رویداد ملی رفع نیازفناورانه بوده که منجر به انعقاد ۲۲ فقره تفاهم‌نامه همکاری شد.

وی به دیگر همکاری های مشترک اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد زنجان در زمینه انجام فعالیت‌های مشترک از جمله اعمال تسهیلات ویژه جهت ثبت نام در مقطع کارشناسی رشته مدیریت کارآفرینی در آن دانشگاه انجام شده است.

احمدی اعطای دو فقره تسهیلات به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات در اختیار شرکت جهت اجرای طرح توسعه و بازسازی را یادآور شد و تاکید کرد: دو مورد پایان‌نامه دانشجویی مرتبط با حوزه صنعت و شهرک های صنعتی مورد حمایت قرار گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هماهنگی لازم برای اعطای تسهیلات از محل نوسازی به واحدهای صنعتی انجام شده است، افزود: هماهنگی اعطای تسهیلات به مبلغ ۸۳۸ میلیارد ریال از محل بند الف تبصره ۱۸ برای ۲۲ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی انجام شد و برای ۶۹ واحد دیگر نیز در شرف پرداخت می‌باشد.

وی با بیان اینکه هماهنگی اعطای تسهیلات از محل رونق تولید برای ۱۱۵ واحد صنعتی به مبلغ ۷.۷۴۶ میلیارد ریال که مبلغ ۲.۸۳۹ میلیارد ریال به ۴۲ واحد پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل مختلف پرداخت می باشد، اظهار کرد: این تسهیلات منجر به ایجاد و حفظ اشتغال برای بالغ بر ۶ هزار نفر شده است.

احمدی با اشاره به اینکه به روزرسانی نمایشگاه دایمی محصولات واحدهای صنعتی در مرکز کسب و کار شهرک صنعتی اشراق انجام شده است، یادآور شد: سالن کنفرانس مرکز فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی اشراق تجهیز و برزورسانی شده است.

 

بهره برداری از سیستم بازچرخانی آب در تصفیه خانه شهرک صنعتی اشراق

 

یکی از بخش هایی که در شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان برای توسعه زیرساخت های صنعتی نقش مهمی ایفا می کند حوزه معاونت فنی است. این حوزه طی یک سال اخیر در بهره برداری از برخی زیرساخت ها و عملیات اجرایی حوزه عمرانی نقش مهمی داشته است.

ایرج احمدی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در خصوص عملکرد این حوزه می گوید: در یک سال اخیر اقدامات مهمی در این حوزه صورت گرفته که بهره برداری از مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی افق ابهر و بهره برداری از پست برق ۶۳ کیلووات سیار در شهرک صنعتی افق ابهر از جمله آن ها بوده است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از فاز توسعه ۲۵۰ هکتاری شهرک صنعتی خرمدره در یک سال اخیر محقق شده است، افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی شهرک صنعتی سلطانیه و  اتمام عملیات اجرای شبکه توزیع گاز در شهرک صنعتی برق، الکترونیک و آی تی زنجان از اقدامات مهم صورت گرفته بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اتمام عملیات اجرای شبکه توزیع گاز در ناحیه کارگاهی ظریفان زنجان محقق شده است، خاطرنشان کرد:  آسفالت ریزی و لگه گیری معابر شهرک صنعتی اشراق زنجان به میران ۶۰ هزار مترمربع و  آماده سازی زیرساخت برای واگذاری ۶۸ قطعه کارگاهی صنایع دستی در شهرک صنعتی اشراق زنجان نیز عمیاتی شده است.

وی از بهسازی ورودی شهرک صنعتی اشراق زنجان زنجان خبر داد و گفت: بهره برداری از سیستم بازچرخانی آب در تصفیه خانه شهرک صنعتی اشراق و اجرای آبیاری قطره‌ای به مساحت ۱۰ هکتار توسط شرکت شهرک های صنعتی استان انجام شد.

احمدی از آماده سازی و واگذاری سایت کارگاهی یاس به تعداد ۵۰ قطعه برای استقرار صنایع مختلف در شهرک صنعتی اشراق گفت و تاکید کرد: آماده سازی و و اگذاری سایت کارگاهی در ضلع شمالی شهرک صنعتی نوآوران زنجان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه آسفالت ریزی و لکه‌گیری به میزان ۴۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی نوآوران زنجان در یک سال اخیر محقق شده است، افزود: اجرای جدولگذاری به طول ۵ کیلومتر در شهرک صنعتی نوآوران زنجان و اجرای فضای سبز و آبیاری تحت فشار در شهرک صنعتی نوآوران زنجان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتمام تملک شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان۴) به مساحت ۴۰۷ هکتار صورت گرفته است، یادآور شد: اجرای عملیات بازگشایی معابر در شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان۴) و اجرای عملیات تامین آب (شامل حفر چاه، اجرای منبع هوایی، خط انتقال و تامین برق) در شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان۴) نیز انجام گرفته است.

 

تامین برق به میزان ۷ مگاوات در شهرک صنعتی شهید شهریاری

احمدی با اشاره به تامین برق به میزان ۷ مگاوات در شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان۴)، اظهار کرد:  مطالعه نواحی صنعتی حلب و هندی کندی به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان از ساماندهی محل دپو و خیابان‌های شهرک صنعتی انگوران خبر داد و گفت: اجرای سه دهنه سردرب برای نخستین باز در ۳ شهرک صنعتی استان و  اجرای برج های روشنایی به تعداد ۱۳ فقره (۷ فقره دیگر نیز در مرحله اجرا می‌باشد.) از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: آماده سازی و اجرای زیرساخت و واگذاری سایت کارگاهی در شهرک صنعتی خدابنده نیز عملیاتی شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 مطالبات اقتصادی در بایگانی
خبر قبلی
اطلاعیه هواشناسی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست