1. اجتماعی
  2. توقف شهرداری زنجان در نقطه خلاء مدیریتی!

کد خبر: 1922

توقف شهرداری زنجان در نقطه خلاء مدیریتی!

 

توقف شهرداری زنجان در نقطه خلاء مدیریتی!

 

 

 

یک واقعیت مسلم در حوزه مدیریت استان و کشورما حاکم است که این واقعیت مسلم برخلاف رویکردهای علمی و توسعه ای است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ این واقعیت تلخ خط کشی ذهنی، گروهی و جناحی در تیم های مدیرتی است که شاهد سایه سنگین آن بر ابعاد مختلف مدیریت شهری زنجان نیز هستیم. در این بین که هر فرد تاثیرگذار به دنبال تیم خود برای حضور در صحنه مدیریتی و اجرایی کارهای شهر زنجان است، کسی سوال نمی کند زنجان با انبوهی از کار بر زمین مانده چه سرنوشتی در سال اخیر و سال آتی خواهد داشت.

روز نخست آغاز شورای اسلامی شهر زنجان در دوره پنجم با پیروزی اطلاح طلبان در تصاحب ریاست شورا، نائب رئیسی و منشی به پایان رسید و در همان روز و جلسه عصر آن انتخاب سرپرست بر شهرداری زنجان و سخنان غیررسمی برخی از اعضاء در خصوص شانس ضعیف حبیب ملائی یگانه شهردار سابق زنجان و همچنین عدم اجماع در خصوص شهردار جدید، گویای این واقعیت است که زنجان وارد یک خلاء مدیریتی در شهرداری حداقل به مدت یک تا سه ماه خواهد شد!

این خلاء مدیریتی در بازه زمانی صورت می‌گیرد که در نیمه سال هستیم و فصل کاری برای زنجان محدود بوده و چند ماه دیگر عملا فعالیت های عمرانی کند و به نقطه پایان خود خواهد رسید و شاید، البته فقط ذخم هفت ساله سه راهی خیام هشت ساله شود و منتظر افتتاح آن در سال ۹۷ باشیم!

زخم‌های شهری در زنجان به تقاطع غیرهمسطح سیدالشهداء محدود نمی شود؛ سبزه میدانی که زیرپایش علف سبز شد و با فرارسیدن پاییز، خزان جایش را به سبزی زمین کنده شدن آن خواهد داد و این شرایط در بخش کلان نیز اهداف توسعه‌ای برنامه بیست ساله توسعه شهر زنجان که سال نخست آن را سپری می کنیم! دچار خلاء و توقفی عمیق خواهد کرد.

در این بین که شهر زنجان ثانیه به ثانیه برای تنفس نیازمند اکسیژن و همدلی است، مطابق شنیده ها لیست ۴۰ نفره برای شهردار شدن زنجان بین اعضای شورای پنجم دست به دست می شود و هنوز اجماعی برای فرد و یا افراد اصلح در بین ۹ عضو شورا وجود ندارد.

از احساس تکلیف برخی زنجانی‌های ساکن در تهران تا برخی نفرات بومی که بیشتر گزینه حزبی و جناحی هستند، روی میز ۹ عضو شورای اسلامی شهر زنجان دیده می‌شوند و مشخص نیست گزینه‌های روی میز چه کسانی و با چه رزومه و توانایی مرتبط برای شهردار شدن شهر زنجان هستند.

در بین این سوال نیز مطرح است که شانس حبیب ملائی یگانه، برای شهردار شدن مجدد در شهر زنجان به چه میزان است؟ با رویکردی که در بین اعضای فعلی دیده می شود به نظر می رسد شانس وی زیاد نبوده و دلایل آن نیز هرچند مطابق گفته ها فنی، اما در عمل بیشتر شخصی، گروهی و جناحی پیش بینی می‌شود. قطعا حبیب ملائی یگانه به عنوان نیرویی که از بدنه شهرداری برخواسته تسلط کافی بر بدنه شهرداری و مسائل مدیریت شهری دارد و پیدا کردن گزینه ای که تسلط وی را بر این بدنه و فعالیت شهری داشته باشد کمی دشوار خواهد بود.

شنیدن برخی نام ها برای تصدی شهرداری زنجان، بیشتر رویکرد انفعالی و گروهی برخی از اعضای شورای شهر زنجان را نشان می‌دهد و در یک قضاوت فنی و کارشناسی نمی‌توان برخی از این گزینه‌ها را با توانایی حبیب ملائی یگانه در یک شرایط برابر دانست! با این حال مشخص نیست شاخص‌های تعریفی شورای پنجم برای انتخاب شهردار منتخب چیست.

در این شرایط به نظر می‌رسد شورای پنجم باید از سه تا ۶ گزینه جدی برای شهرداری زنجان داشته باشد که تمامی تفکرات فکری را شامل شود و در یک بررسی کارشناسی از حیث تسلط بر امور مدیریت شهری به جهت فنی و همچنین توانایی مدیریتی به یک گزینه نهایی نائل شود. در غیر این صورت شهر زنجان زمان زیادی را برای انتخاب شهردار منتخب سپری خواهد کرد این که فرصت سوزی برای توسعه و رشد زنجان مناسب نبوده و اثرات منفی خواهد داشت.

در این بین هر چند برخی از اعضای شورای شهر به هر دلیل حاضر به ثبات مدیریت در شهرداری نیستند، اما امید می رود با توجه به مصلحت و توسعه شهر و بدون لحاظ مسائل شخصی و گروهی جهت توسعه شهر شهردار سابق زنجان نیز در بین گزینه های روی میز برای بررسی قرار گرفته و یکبار بر خلاف رویه‌های سابق مدیریتی در کشور و استان که عمر مدیریت در مجموعه ها بسیار پایین بوده، عمل شود.

شهرداری زنجان در شرایطی در یک توقف زمانی برای تحرک قرار گرفته که برخی شنیده ها حاکی از اعمال نظر و سلیقه برخی از اعضای شورای پنجم شهر در تغییر مدیران و کارکنان شهرداری بوده که اگر این شنیده ها منطبق بر واقعیت باشد، باید منتظر شورایی با حاشیه در شهر زنجان باشیم!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سمانه شاددل از شهرداری منطقه۲ زنجان برکنار شد
خبر قبلی
ایجاد ۵۷۵ فرصت شغلی با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست