1. اخبار استان
  2. تولید ایران را قوی می سازد

کد خبر: 4098

تولید ایران را قوی می سازد

تولید ایران را قوی می سازد

 

 

✍️ احسان سلطانی

 

چرا تولید کشورها را قوی می سازد و چرا بخش اصلی یا مهم نام گذاری سالها یا فرامینی مانند اقتصاد مقاومتی به تولید ارتباط دارد؟

مسیر توسعه همه اقتصادها از تولید گذشته یا می گذرد و حتی در اقتصادهای توسعه یافته که به مرحله اقتصاد خدمات رسیده اند، بخش مهم این خدمات شامل خدمات پشتیبان تولید یا به میزان زیادی خدمات دانش بنیان پشتیبان تولید است.

تولید فعالیت مولد محسوب می شود، بخش کشاورزی بدون بخش تولید مواد غذایی در حد اولیه باقی می ماند. بخش های خدمات بازرگانی، بانکی، اداری و حتی حمل و نقل در ارتباط با تولید، خروجی مفید و معنی دار پیدا می کنند.

تولید پیوندهای پسین و و پیشین و جانبی اقتصادی ایجاد می کند، اشتغال های جانبی و القایی به وجود می آورد، پایه های رشد اقتصادی را می سازد و محکم می کند.

تولید با ارزش افزوده ای که ایجاد می کند، اقتصاد را می سازد. تولید با ارزش افزوده بالا منجر به افزایش درآمدهای اقتصادی و ارزی کشورها می شود.

کشورهای دارای ساختار تولیدی قدرتمند در زنجیره های ارزش اقتصاد جهانی شرکت می کنند،‌ در ساختار جریان مالی جهانی مشارکت می کنند. سرمایه گذاری خارجی می کنند و در آنها سرمایه گذاری خارجی می شود. در نتیجه نقش و جایگاه آنها در جهان تعریف و تبیین می شود. در دهه های اخیر، تقریبا همه کشورهایی که جایگاه سیاسی آنها در جهان ارتقاء پیدا کرده به واسطه تولید است (شامل کشورهای آسیایی مانند ژاپن، کره، چین، ویتنام،‌ هند و ..). به عبارتی تولید به صورت مستقیم و غیر مستقیم از امنیت ملی کشورها پشتیبانی می کند.

در مجموع همه اقتصادهای (متوسط یا بزرگی) که در یک قرن اخیر توسعه یافتند، سنگ بنا و ستون فقرات توسعه آنها بر اساس تولید بنیان گذاشته شده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ثبت بیش از ۳ هزار بازدید از گنبد سلطانیه زنجان
خبر قبلی
زنجان میزبان ۳ هزار و ۵۵ نفر در شب سال نو بود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست