1. اخبار استان
  2. تولید هر کالایی، با هر کیفیت و هزینه‌ای، تحقق شعار سال نیست

کد خبر: 4248

تولید هر کالایی، با هر کیفیت و هزینه‌ای، تحقق شعار سال نیست

تولید هر کالایی، با هر کیفیت و هزینه‌ای، تحقق شعار سال نیست

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سال گذشته تلاش های بسیاری در راستای علمی کردن و تغییر دیدگاه ها و باورها به سمت نگاه برنامه ای و نگاه نقادانه مبتنی بر اصول مدیریت، اقتصاد و تنظیم سیاست ها صورت گرفت که از جمله این تلاش ها می توان به برگزاری جلسات متعدد با حضور شخصیت های مختلف و آموزش مدیران با دعوت از اساتید تراز اول کشوری اشاره کرد.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، شهرام طهماسبی در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان در سال ۹۷، اظهار کرد: دغدغه اصلی مسئولان کشور، نظام اقتصادی و تغییر و بهبود آن است که شعار هر سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین می شود، هم راستا و هم جهت با آن می باشد. در این شعارها تلاش می شود که پیشبرد برنامه های اقتصادی، مبتنی بر علم و متناظر با شرایط فعلی کشور باشد.

 

وی ادامه داد: منظور از کالای ایرانی که حمایت از آن به عنوان شعار سال جدید در نظر گرفته شده است، آن دسته از محصولاتی است که به واسطه دانش فنی و تجربه، نوع اقلیم و آب و هوا، هزینه تمام شده، نیروی انسانی و شرایط بازار دارای مزیت نسبی و رقابتی باشند. در واقع تولید هر کالایی و با هر کیفیت و هزینه ای، تحقق شعار سال نیست، بلکه ضربه مهلکی بر پیکره نظام اقتصادی و نظام اجتماعی کشور وارد می کند.

 

شهرام طهماسبی تصریح کرد: اولین اقدام در راستای تحقق شعار سال، بررسی حوزه ها و بخش هایی است که قابل توسعه و دارای مزیت نسبی بوده و سرمایه گذاری در آن ها موجب تحول استان شود و مهم تر از همه، با سیاست گذاری های نظام برنامه ریزی استان و آمایش سرزمین سازگاری بیشتری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه عمل نکردن به قاعده یاد شده موجب اتلاف منابع حال حاضر و به خطر انداختن مصالح آیندگان می شود، تأکید کرد: برای تحقق این امر خطیر نیازمند فاکتورهایی شامل دیدگاه های توسعه گرا، اهداف استراتژیک، اقدامات برنامه محور، شناخت درست از مسیر و وضعیت موجود، اولویت های حساب شده، اراده قوی برای اجرا و مهمتر از آن توانایی بسیار بالا به نه گفتن به طرح ها و برنامه هایی که در اولویت نیستند، هستیم.

 

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: اگر توانایی ما در نه گفتن به پروژه ها و طرح های غیر اولویت دار بالا رود، یکی از حرکت های مهم و ارزشی در استان انجام شده است. وظایف و مأموریت های استان در قالب دستگاه های اجرایی در هردو بخش خصوصی و دولتی باید منطبق بر فاکتورهای یاد شده باشد و برای انجام آن ها نیازمند مدیریت سیستمی و همه جانبه نگر هستیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه پراکندگی اندیشه ها و نبود جامعه نگری موجب شده است که صاحب نظران رشته ها و حوزه های مختلف تنها از چهارچوب و دریچه نگاه خود مسائل را بررسی کنند، تصریح کرد: اجزاء و عناصر واحدهای تولیدی و اداری باید در ارتباط با یکدیگر بوده و بایستی دیدگاه های جامعه نگر و با تفکر سیستمی، جایگزین نگاه جزیره ای و مدیریت تک تخصصی شود.

 


گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهردار نوربهار منصوب شد
خبر قبلی
توزیع بالغ بر ۱۲۰۰ تن سیب و پرتقال طی ایام نوروز در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست