تولید و توزیع ۱۲ هزار و ۷۳۷ تن بذور گواهی شده غلات در استان زنجان

تولید و توزیع  ۱۲ هزار و ۷۳۷ تن بذور گواهی شده غلات در استان زنجان

 

 

 

 

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با آغاز سال زراعی جدید، تامین و توزیع انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از جمله کود و بذر در استان زنجان آغاز شده است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، حسین عامری لزوم و اهمیت استفاده از بذور گواهی شده در کشت غلات را مورد تاکید قرار داد و از تولید ۱۲ هزار و ۳۱۶ تن بذر گواهی شده گندم طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تولید ۴۲۱ تن بذر گواهی شده جو طی سال جاری در استان زنجان خاطرنشان کرد: با شروع کشت غلات طی سال زراعی جدید، همه ۱۲ هزار و ۷۳۷ تن بذور گواهی شده تولیدی، در بین کشاورزان استان توزیع می شود. به کشاورزان توصیه می‌شود در صورت استفاده از بذور خود مصرفی در کشت غلات، ضمن بوجاری کردن بذور، حتما بذر مصرفی خود را از طریق قارچ‌کش ها ضد عفونی کرده و سپس اقدام به کشت کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: به کشاورزان در مناطق مختلف استان توصیه می‌شود تهیه بستر مناسب، رعایت عمق کشت مناسب، کشت به موقع، استفاده از ارقام سازگار با اقلیم هر منطقه، تغذیه گیاهی، مصرف به اندازه بذور در هر هکتار و کالیبراسیون دستگاه های کارنده را در روند کشت غلات در دستور کار خود قرار دهند.

وی تغذیه گیاهی در ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی را بسیار حائز اهمیت عناون کرد و یادآور شد: در این راستا مصرف درست و اصولی انواع کود توسط کشاورزان ضرورت دارد.توزیع انواع کود از اواخر شهریور ماه در استان زنجان آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت.

عامری از تامین و توزیع ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود با آغاز سال زراعی جدید در استان زنجان خبر داد و افزود: امسال ۱۰ هزار تن کود فسفاته، ۸ هزار تن کود ازته و ۵۰۰ تن کود پتاسه در بین کشاورزان استان توزیع می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سهمیه کودی تعیین شده برای استان زنجان بر اساس توصیه موسسه خاک و آب کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوده است، تصریح کرد: به منظور حصول عملکرد لازم، کشاورزان حتما توصیه های کودی را مد نظر قرار دهند. در مصرف انواع کود باید نیاز محصول ملاک عمل باشد چرا که مصرف کم یا زیاد آن هر دو عاملی برای افت عملکرد و کیفیت محصول خواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
الگوی مدیریت جهادی در دانشگاهی از جنس ایمان
خبر قبلی
بهره برداری از محور ارتباطی طارم-ماسوله تا پایان سال ۹۷
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست