1. اخبار ویژه
  2. سند تحول نظام آموزش و پرورش نیازمند اجرای پیش نیازها است

کد خبر: 101

سند تحول نظام آموزش و پرورش نیازمند اجرای پیش نیازها است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

سند تحول نظام آموزش و پرورش نیازمند اجرای پیش نیازها است

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش نیازمند پیش نیازها است.

 

به گزارش همدلی زنجان، مرتضی تمجیدی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: سند تحول نظام آموزش و پرورش دارای ۶ زیرنظام و پیش نیاز است که برای اجرای آن باید این پیش نیازها عملیاتی شوند.

وی به این پیش نیازها اشاره کرد و افزود: این پیش نیازها عبارتند از برنامه درسی، پژوهش، تربیت نیروی انسانی،منابع مالی و تجهیزات مناسب در کنار مدیریت و راهبری را شامل می شود.

این مسئول با بیان اینکه از این ۶ پیش نیاز تنها دروس ملی آماده شده است، یادآور شد: بقیه موارد در حال بررسی هستند. یکی از مسائل مهم در حوزه آموزش و پرورش فضاهای مناسب آموزش برای دانش آموزان است که در شرایط فعلی برخی از مدارس به صورت دو شیفت فعالیت دارند.

وی بر ضرورت بهبود شاخص های آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر نیز تلاش برای بهبود این شاخص ها انجام شده و اقدامات خوبی نیز محقق شده است.

 

در این جلسه مدیر سوادآموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: آمار و درصد جمعیت بی سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان نشان می دهد که مطابق سرشماری سال ۹۰ تعداد بی سوادان استان ۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است. این میزان ۶.۶ درصد کل افراد در این بخش بوده است.

احمدنیا با بیان اینکه اطلاعات سرشماری سال ۹۵ هنوز ابلاغ نشده است، افزود: کار کارشناسی صورت گرفته نشان می دهد که این میزان به ۱۴ هزار و ۷۴ نفر رسیده و نسبت آن به جمعیت کل ۱.۹۶ درصد شده است.

وی میزان با سوادی استان را به صورت میانگین در سال ۹۵ به میزان ۹۸ درصد عنوان کرد و گفت: ۶۹ درصد سوادآموزی در استان توسط موسسات غیردولتی انجام می شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زاینده رود احیا می‌شود
خبر قبلی
نگاهی به راهبردهای بخش اجتماعی- فرهنگی و زیست محیطی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست