1. اجتماعی
  2. تیغ قضا بر گلوی مدیران ناسالم استان زنجان

کد خبر: 11039

تیغ قضا بر گلوی مدیران ناسالم استان زنجان

یکی از چالش ها و دغدغه های مردم کشور و استان زنجان برخورد جدی با مفاسد اقتصادی بوده است، مفاسدی که امروز با نام مردم از بیت المال اترزاق کرده و هر روز فربه تر از دیروز می شوند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛حضور حجت الاسلام رئیسی در مسند قوه قضائیه موجب تغییرات جدی در رویه فعالیت این قوه مهم در کشور شده و هر روز شاهد اخبار جدید در مبارزه با فساد اقتصادی هستیم. آنچه که مردم استان زنجان را طی ماه های اخیر شوکه کرده بعد از تغییر در مدیران ارشد دادگستری استان، خبر بازداشت دونماینده مردم زنجان و طارم و نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس و آزادی آن ها با قید وثیقه بوده است.

بعد از آن اخباری غیررسمی از بازداشت دو عضو شورای اسلامی شهر زنجان شنیده که هیچ ارگان و فردی آن را تایید نکرد که البته زمان گویای واقعیت های بیشتری در این خصوص خواهد بود و همچنین بازداشت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز بر دامنه اخبار چالش برانگیز استان افزود.

حال زمزمه های دیگری به گوش می رسد و افکار عمومی در استان زنجان منتظر بازداشت هاو یا برخوردهای دیگری هستند، دادستان زنجان نیز در آخرین اظهار نظر خود در این خصوص به یکی از رسانه های استانی گفته که منتظر استعفای یکی از مدیران اجرایی استان هستیم و اخطاری به وی داده شده است!

حجت الاسلام محسن کرمی به موج رسا گفته که ما به هر حال در این استان نمی‌توانیم شاهد حضور افراد ناسالم باشیم، افرادی که در استان ناسالم هستند و اموراتی را در دست دارند، جایشان در این استان نخواهد بود و بایستی منصب خود را رها کرده و بروند.

دادستان زنجان با تاکید بر اینکه اگر افراد ناسالم منصب‌های خود را رها نکنند با برخوردهای شدید دستگاه‌ قضایی روبرو خواهند شد، عنوان کرد: ما هیچ اغماضی در این خصوص نخواهیم کرد، ما بدون ملاحظه جایگاه و انتصابات و ارتباطات برخورد قانونی را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما این تذکر و اخطار را به برخی از مدیران دادیم و منتظریم که به زودی از منصب خود کناره گیری کرده و استان را ترک کنند تا این جایگاه و منصب‌ها را سایر افرادی که ناسالم نیستند، به دست گیرند.

حجت‌الاسلام کرمی در پاسخ به این سوال که چند مدیر اخطار دریافت کردند؛ گفت: در گام نخست مدیر خاصی را تذکر دادیم و منتظریم به زودی از منصب خود کنار برود که در حال رصد این موضوع هستیم تا واکنش را ببینیم.

وی در خصوص بازداشت یکی از مدیران آبفار نیز عنوان کرد: در حال حاضر به اتهامات این مدیر رسیدگی می‌شود و ادله کافی موجود است که ایشان متاسفانه فساد مالی شدیدی را داشتند.

دادستان زنجان با بیان اینکه تحقیقات برای کشف ابعاد قضیه بوده و اصل جرم محرز است، خاطرنشان کرد: زوایای پنهان و ابعاد مختلف این فساد در حال بررسی بوده تا آنها را کشف کنیم.

وی با بیان اینکه این مدیر همچنان در بازداشت به سر می‌برد، ابراز کرد: هر روز یک موضوع جدید مستندسازی شده و به این پرونده اضافه می‌شود.

تامل…!

در سخنان دادستان زنجان چند نکته و تامل وجود دارد. نخست اینکه اگر مستنداتی دال بر تخلف مدیری وجود دارد، اخطار دادن و منتظر استعفا ماندن کمی غیرمعقول است. دوم اینکه این رویکرد حوزه قضائی استان زنجان قابل تقدیر بوده و فضا برای افراد ناسالم در استان تنگ تر از گذشته شده و شاهد سالم سازی دستگاه های اجرایی خواهیم بود.

متاسفانه رویکردهای اغماضی گذشته موجب از دست رفتن سرمایه اجتماعی در سطح کشور و استان شده و این رویکرد می تواند در کاهش بروز فساد و سالم سازی دستگاه ها بسیار موثر باشد. همچنین سرمایه اجتماعی تقلیل یافته می تواند بهبود یافته و روند مثبتی به خود بگیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 هفدهمین اهدای عضو در زنجان با اهداء نسوج بانوی ۵۶ ساله انجام شد
خبر قبلی
پروژه های ملی آبخیزداری استان زنجان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست