1. اخبار استان
  2. جدال بودن و نبودن در خیابان‌های شهر زنجان!

کد خبر: 4667

جدال بودن و نبودن در خیابان‌های شهر زنجان!

جدال بودن و نبودن در خیابان‌های شهر زنجان

جان شهروند زنجانی در ترافیک مرگ و سلامتی!

 

 

 

 

زنجان هر چقدر شهری با زمینه های مناسب توسعه ای است، اما برنامه ریزان شهری در آن عملا الگوهای توسعه ای مناسبی متناسب با شرایط مدرن جامعه شهری آن عملیاتی نکردند!

 

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ اگر امروز در مرکز شهر زنجان قدم بزنید، با فراوانی چالشی زیادی در راستای رسیدن به نقطه مطلوب یک شهر مدرن امروزی مواجه خواهید شد، حتی اگر سطح انتظارات و استانداردهای خود را از یک شهر زیست پذیر در سطح شهرهای کشور خودمان تنزل دهیم، بازهم نمی توانیم نمره قابل قبولی به وضعیت آشفته شهرسازی و فرهنگ شهروندی زنجان داد.

در بین چالش های بی شمار حوزه شهرسازی در زنجان امروز با اینکه خوشحال از هوشمند کردن تقاطع های شهر و رسیدن به نقاط پایانی تکمیل ساختمان مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان هستیم، اما هنوز از خطوط ویژه اتوبوس و تردد آمبولانس برای نجات جان شهروندان زنجانی در یک مسیر ویژه خبری نیست! خوانایی لازم برای تردد گردشگران در مرکز شهر وجود ندارد و هیچ برنامه ای توسعه ای مدون برای کاهش تراکم سواره در این بافت مهم شهری زنجان دیده نمی شود.

برخی از محورهای سواره شهر زنجان ظرفیت لازم بارگذاری فعلی ندارند، این شرایط در حالی ادامه دارد که اصولا برنامه های کلان و تفصیلی برای کاهش مشکلات فعلی قابل تصور نیست، در این بین که جزئیات طرح جامع ترافیک شهر زنجان اطلاع رسانی مناسبی نشده شاهدیم که بعضا به دلایل مختلف آمبولانس های حامل بیماران در ترافیک سنگین شهر گرفتارند و گریزی برای نجات جان بیماران خود ندارند!

در این تنگای حرکتی آمبولانس ها جان بیماری در لابه لای خودروهای به هم فشرده خیابان های شهر زنجان در جداب با مرگ و زندگی است! آیا درک کننده و فریادرسی برای سلامت یک انسان وجود دارد؟

به نظر می رسد نه آنچنان فرهنگ شهروندان در زمان رانندگی به بلوغ کامل رسیده و نه مدیران حوزه شهری تدابیری برای این موارد اندیشیده اند! در این شرایط نیز باید شاهد جدال مرگ با زندگی برای بقای یک انسان باشیم و شاید به راحتی و در کمال بی تفاوتی برخی شهروندان، در کنار سوءمدیریت مدیران شاهد از دست دادن عزیزی در این شهر باشیم.

معابر شهر زنجان در بافت مرکزی زنجان وضعیت آشفته و منفعلی دارند، هیچ نظم و انضباتی در این محدوده شهری به چشم دیده نمی شود و این موضوع را در ابعاد مختلف طی مطالب جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد تا مشخص شود وضعیت شهر در این محدوده و شرایط حقوق شهروندی و فرهنگی شهروندی در شهر زنجان چگونه است.

امید است برنامه ریزان، سیاست گذاران و مدیران اجرایی در حوزه مدیریت شهری زنجان کمی از برنامه های رزومه محور به سمت اقدامات زیربنایی که نیازمند توسعه در شهر زنجان تغییر رویکرد داده و برخی اقدامات کلیدی در حوزه توسعه شهری زنجان همچون حقوق شهروندی، فرهنگ شهروندی، ترافیک در محدوده بافت مرکزی و چالش های روزمره شهر را مورد توجه ویژه قرار دهند و برای کاهش مشکلات در این حوزه ها اقدام عملیاتی انجام دهند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دفتر پایگاه خبری-تحلیلی “همدلی‌زنجان” افتتاح شد
خبر قبلی
همایش سازمان های بدون کاغذ در زنجان برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست