1. اخبار استان
  2. جراحی بزرگ در شبکه توزیع آب بافت مرکزی زنجان

کد خبر: 5385

جراحی بزرگ در شبکه توزیع آب بافت مرکزی زنجان

جراحی بزرگ در شبکه توزیع آب بافت مرکزی زنجان

اصلاح شبکه توزیع آب گامی در راستای بازآفرینی بافت فرسوده

 

 

 

 

مدیر کل دفتر فنی ترافیک و حمل و نقل استانداری زنجان  از جراحی بزرگی در شبکه توزیع آب بافت فرسوده شهر زنجان خبر می دهد که موجب بهبود بسیاری از فرآیندهای این حوزه خواهد شد.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ اسرافیل نیازی با اعلام خبر آغاز به کار اصلاح شبکه توزیع آب بافت مرکزی شهر زنجانف اظهار کرد: با اجرای این پروژه شاهد صرفه جویی قابل توجهی در هدر رفت آب خواهیم بود.
وی افزود: این پروژه که از یک ماه اخیر عملیات اجرایی آن آغاز شده با اعتباری بالغ بر ۴/۳ (سه و چهاردهم ) میلیارد تومان در سه فاز در اضلاع شمالی ،جنوبی و میانه بافت فرسوده شهر زنجان در مسیر ۱۴ کیلومتری انجام می شود.
به گفته نیازی هر سه فاز این پروژه باید تا پایان سالجاری به اتمام برسد و در صورت تحقق این امر علاوه بر اصلاح سه لاین شمال،جنوب و لاین میانی محورهای اطراف نیز بازسازی می شوند.
از ضرورت های اصلاح شبکه توزیع آب شرب بافت فرسوده شهر زنجان، می توان به رفع چالش های مربوط به هدر رفت بالای آب، آمار بالای اتفاقات و حوادث این منطقه، خطرات مترتب بر تاریخی و ارزشمند بودن بازار زنجان اشاره کرد.

مدیر کل دفتر فنی ترافیک و حمل و نقل استانداری زنجان، در این خصوص می افزاید: با توجه به قدیمی بودن لوله های آب این مناطق ،پرت آب در برخی نقاط بسیار بالاست بنابراین در شرایطی که با کمبود آب شرب و بحران آب مواجهیم و استان زنجان جز ۱۳شهر با تنش آبی است کاهش هدر رفت آب و حفظ منابع موجود امری اجتناب ناپذیر است.
نیازی یادآور می شود: سالانه هزینه های مضاعف و پیش بینی نشده ی ناشی از شکستگی های شبکه فرسوده آّب و در نهایت تخریب اماکن و ساختمان های موجود به این شرکت تحمیل و نارضایتی های بسیاری را در پی دارد.
وی با اشاره به تاریخی و ارزشمندی بافت منطقه بازار زنجان می گویدذ:کاهش نشت آب می تواند عمر آثار تاریخی موجود در منطقه را با کاهش عملیات تخریب ناشی از شکستگی های مکرر و کاهش رطوبت و عدم نفوذ آّب به ساختمان های موجود افزایش دهد.
نیازی همچنین حفظ سلامت و بهداشت آب و نیز ساماندهی انشعابات غیر مجاز و تسهیل در اعطای انشعاب به ساکنین این منطقه را از دیگر مزایای اصلاح شبکه توزیع آب بافت فرسوده شهر زنجان برشمرد.
بنا به اظهاروی در فاز نخست پروژه اصلاح شبکه توزیع آب بافت مرکزی شهر زنجان، حدفاصل میدان انقلاب تا سبزه میدان در حال اجراست و این امر دربازآفرینی بافت فرسوده شهری بسیار موثر واقع می شود.
با اصلاح این شبکه که سعی می شود با اقدامات کارشناسی شده کمترین اختلال ترافیکی برای عابرین بافت مرکزی شهر را در پی داشته باشد اصلاح شبکه توزیع آب منطقه بازار زنجان-بازار سرپوشیده، خیابان سعدی جنوبی دولاین، خیابان امام از میدان انقلاب تا چهار راه امیرکبیر دولاین،خیابان فردوسی،خیابان آِت الهکاشانی(ضیایی)،خیابان های شهید ستار هاشمی،شهید ایمانی،شهید حیدریان،شهید اژدری و… به متراژ۱۴ کیلومتر عملیمی شود.
#پروژه اصلاح شبکه توزیع اب بافت مرکزی شهر زنجان به همت شرکت اب و فاضلاب استان طی یک ماه اخیر وارد فاز اجرایی شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کسب رتبه “پیشتاز یک ستاره” توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان
خبر قبلی
چراغ پیه سوز ۸۰۰ سال در دندی کشف شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست