1. اجتماعی
  2. جست‌و‌جوی مشکلات با حضور در پای صندوق رای

کد خبر: 21771

جست‌و‌جوی مشکلات با حضور در پای صندوق رای

انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خودشان امروزه به عنوان مهم‌ترین نماد مردم سالاری شمرده می‌شود، این پدیده مهم در کشورهای مختلف در قالب‌های گوناگون و با اهداف متعددی برگزار می‌شود.
به گزارش همدلی‌زنجان؛ «حق انتخابگری»، «حق مشارکت در تعیین سرنوشت» و … از جمله حقوق هر شهروندی است که باید آن را احقاق نماید و بی اعتنایی نسبت به آن، باعث از بین رفتن این حق خواهد شد، از این رو مشارکت در انتخابات گامی در راستای احقاق حقّ مسلم خود می باشد.
انتخابات به عنوان یک راهکار دموکراتیک در سطوح مختلف قابل بهره‌گیری است، به عنوان مثال علاوه بر انتخابات‌ معمولی که در سطح ملی برگزار می‌شود، اصناف، گروه‌ها، تشکل‌ها، انجمن‌ها، احزاب و … برای پیشبرد برنامه‌های خود از این راهکار استفاده می‌کنند.

امام خمینی(ره) نیز بر نقش مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات‌ها در حفظ و تقویت امنیت ملی کشور عنایت داشتند، چنان که در این زمینه می‌فرمودند: «آگاهى مردم و مشارکت و نظارت و همگامى آن‌ها با حکومت منتخب خودشان، خود بزرگترین ضمانت حفظ امنیت در جامعه خواهد بود».

مقام معظم رهبری نیز همواره بر این نکته مهم تأکید داشته و معتقدند: «انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است، همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند، این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند»

ارتقای منافع ملی، امنیت ملی و مقوم‌های وحدت

فتح اله حقیقی، استاندار زنجان در راستای اهمیت و ضرورت حضور مردم در انتخابات گفت: از همه مردم، نخبگان و آحاد مختلف انتظار داریم در انتخابات تماشاچی نباشند؛ چراکه انتخابات متعلق به همه است. ارتقای منافع ملی، امنیت ملی و مقوم‌های وحدت با حضور باشکوه و حداکثری مردم محقق می‌شود.

وی یادآور شد: ملت ایران در برهه های مختلف ثابت کرده اند که در صحنه هستند و با این اقدام همواره برنامه و توطئه های دشمنان را ناکام گذاشته اند که انتخابات های پیش رو نیز با همین شکوه و عظمت برگزار خواهد شد. در انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری اقبال مردم بسوی هر فردی بود، باید امانتداری کرد، مهم حماسه مشارکت قشرهای مختلف مردمی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هیچ کس نباید در انتخابات تماشاچی باشد، خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه های ادارای هیچ کس حق ندارد اقدامی را که شائبه دخالت در انتخابات دارد، انجام دهد. در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری ما باید مقوم های وحدت را ارتقا دهیم و با هماهنگی که بین هیات نظارت بر انتخابات و هیات اجرایی وجود دارد شرایط را برای حضور حداکثری مردم در روز ۲۸ خرداد فراهم کنیم تا با خیالی آسوده در رای گیری شرکت کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به همه تعلق دارد، افزود: هیچکس نباید در مشارکت و پرشور کردن انتخابات تماشاچی باشد، بلکه همه وظیفه دارند در این رخداد مهم مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

حقیقی تاکید کرد: بر این مبنا از تمامی نخبگان انتظار داریم که در انتخابات پیش رو حضور فوق العاده ای داشته باشند و دیگران را نیز به این مهم تشویق کنند و وظیفه دستگاههای اداری این است که اقدامات قانونی در انتخابات انجام دهند و در این خصوص باید امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز هیات های اجرایی و نظارت را در اختیار آنان قرار داد.

استاندار زنجان گفت: همه باید تلاش کنند تا انتخابات پرشور و باشکوه برگزار شود و برای تحقق این امر، هیچ‌کس نباید تماشاچی باشد. برای باشکوه برگزار شدن انتخابات هر کس وظیفه‌ای دارد که باید آن را انجام دهد و همه باید تلاش کنیم تا ارکان انتخابات که شامل سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت است، حفظ شود.

انتخابات، مظهر عزت ملی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

 آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: مشارکت حداکثر مردم در زمینه انتخابات، مظهر عزت ملی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و آفت جامعه ما اختلافات و تفرقه است.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات مهم است و همه آحاد جامعه باید به این اصل مهم توجه کنند، خاطرنشان کرد: منافع ملی نباید فدای منافع جناحی و گروهی شود و مردم برای حفظ انقلاب و استقلال کشور در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند تا دشمنان مایوس و ناامید تر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز داشت:  طی ۴۲ سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی کارهای بزرگی صورت گرفته است ولی دشمنان درصدد سیاه نمایی این اقدامات بوده است.

صندوق رای رها شود مشکلات برطرف نمی شود

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نائب‌رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: از صندوق رای مشکلات به وجود می آید و از همین صندوق هم مشکلات برطرف می شود. حضور نیافتن مردم باعث بدتر شدن شرایط و مشکلات مردم می شود. صندوق رای رها شود مشکلات برطرف نمی شود.

وی با بیان اینکه مردم باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند، اظهار کرد: مردم رای به اصلح بدهند، مشکلات قطعا به مرور زمان برطرف می شود. ضدانقلاب می گوید که حضور نیافتن در پای صندوق رای با شما، جنگ خیابانی برای اسقاط نظام با ما، دشمنان نظام کمین کرده اند که با حضور نیافتن مردم در پای صندوق رای به کشور و مردم آسیب بزنند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از صندوق رای حل مشکلات را جست و جو کنیم. مردم با حضور در صندوق رای این مهم را محقق خواهند کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تمنای یک رانتخوار از نامزد
خبر قبلی
لاریجانی برمی‌گردد؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست