جشنواره اکو-جاده ابریشم فرصت مساعد برای نزدیکی زنجان و اندونزی است

 

جشنواره اکو-جاده ابریشم فرصت مساعد برای نزدیکی زنجان و اندونزی است

حوزه برق و الکترونیک مستعد سرمایه‌گذاری در زنجان

 

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به ظرفیت های دو کشور ایران و مالزی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی، گفت: جشنواره اکو-جاده ابریشم فرصت مساعد برای نزدیکی زنجان و اندونزی است.
به گزارش همدلی زنجان، اکتاوینو علی مدین در دیدار فعالان اقتصادی استان با سفیر مالزی در ایران، با بیان اینکهحوزه برق و الکترونیک زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری در زنجان است، اظهار کرد: در کنار زمینه های مساعد برای فعالیت تجاری، حوزه برق و الکترونیک و ژنراتورسازی می تواند بخش مساعدی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مالزی و استان زنجان باشد که نمونه های موفق سرمایه گذاری در این حوزه ها با شرکت مپنا محقق شده است.

وی حوزه گردشگری را برای توسعه روابط دو کشور مهم برشمرد و افزود: طی سال های گذشته دو استان اصفهان و شیراز به گردشگران مالزی معرفی شده که در سال جاری شهر تبریز برای آن ها معرفی می شود که در این راستا استان زنجان نیز به دلیل نزدیکی به این شهر می تواند مقصد گردشگری این سفرها باشد.

سفیر اندونزی در ایران به نزدیکی فرهنگی دو کشور ایران و مالزی اشاره و خاطرنشان کرد: مالزی وام دار بخش از فرهنگ ایرانی بوده و اشتراکات فرهنگی زیادی با این کشور دارد.

وی جشنواره اکو-جاده ابریشم را فرصت مناسبی برای نزدیکی بین مالزی و زنجان برشمرد و تاکید کرد: مالزی یکی از کشورهایی است که در این مسیر از طریق ارتباط با بندرعباس به صورت دریایی بوده و این جشنواره می تواند زمینه مناسبی برای افزایش همکاری ها باشد.

……. با بیان اینکه دو کشور قدرت لازم برای توسعه روابط تجاری را دارند، افزود: سهم GDP کشور ایران نسبت به مالزی بیشتر بوده و رتبه ۳۳ را در سال ۲۰۱۶ کسب کرده که در بین بسیاری از کشورها همچون روسیه که رتبه ۳۸ و ترکیه که رتبه ۴۳ را داشته اند، شرایط بهتری است.

سفیر اندونزی در ایران زمینه توسعه روابط بین دو کشور را مساعد ارزیابی کرد و گفت: هدف سفر این تیم اقتصادی، آشنایی به ظرفیت های اقتصادی استان زنجان و افزایش دامنه تعاملات اقتصادی بین دو طرف است.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
گروکشی مالی شرکت نصر اصفهان از پل سیدالشهداء !
خبر قبلی
حوزه صنایع تبدیلی زنجان بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست