1. اجتماعی
  2. جهرمی؛ صدا و سیما را ضربه فنی کرد

کد خبر: 11775

جهرمی؛ صدا و سیما را ضربه فنی کرد

این روزها برخی از کارشناسان رسانه ای مستقل معتقدند که صدا و سیما همراهی خوبی با دولت ندارد. با تمام واقعیت ها از فضای رسانه ای کشور، شاهدیم دستگاه ها و نهادهای دولتی در غالب اعتبارات خود هزینه های زیاد و سنگینی برای پخش برنامه های خود به صدا و سیما نیز اختصاص می دهند.

به گزارش “همدلی‌‌زنجان”؛ طی شب گذشته جهرمی وزیر ارتباطات در اقدامی متفاوت نسبت به وزرای سنتی دولت، لایو اینستاگرامی را منتشر و از خود در برابر برخی اتهامات دفاع کرد. این اقدام جهرمی با واکنش کاربران همراه شد و در یک برنامه زنده شاهد بودیم یک مقام دولتی با مخاطبان خود مستقیم به گفت و گو نشست.

هرچند این گفتگو کاملا هم دوطرفه نبود اما مسئول و مخاطبان در یک بازه زمانی مشترک به تبادل اطلاعات پرداختند بدون آنکه صدا و سیمایی باشد و حرف و حدیثی و سانسوری …. و این یعنی استقلال یک مسئول دولتی برای اقدام رسانه ای خود که هم برد خوبی داشت هم بی واسطه و بی منت بود.

بعد از این لایو یکی از روزنامه نگاران کشور نوشت که  صداوسیما رسما به عنوان رسانه رسمی مخالفان دولت روحانی فعالیت می‌کند. چندی پیش نوشتیم که رئیس جمهور و دولت برای حرف زدن با مردم بی‌خیال صداوسیما شوند و از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. آذری جهرمی وزیر ارتباطات از همین روش استفاده کرد و از طریق لایو اینستاگرام با مردم حرف زد.

مصطفی داننده در بخشی از سخنان خود گفت: در همین هفته‌هایی که رفت، رییس جمهور در جلسه هیات دولت گفت:« به مردم می‌گویم چه کسانی کشور را تعطیل کردند» و صداوسیما به عنوان رسانه‌ای که بودجه‌اش را دولت می‌دهد، حرف‌های مهم روحانی را سانسور می‌کند.

واقعا وقتی صداوسیما اینگونه رفتار می‌کند، چه احتیاجی است که برای حرف زدن مستقیم با مردم از تلویزیون استفاده کرد؟ دولت اجازه بدهد تلویزیون کار خود را کند و اعضای دولت هم کار خود را انجام دهند.

این روش توسط افراد دیگر جواب داده است و قطعا در مورد روحانی و اعضای دولت هم جواب خواهد داد. نمونه بارز آن محمود احمدی نژاد. او هم در لیست سیاه تلویزیون است اما از طریق شبکه‌های اجتماعی حرف‌هایش را می‌زند و دیده هم می‌شود.

در ایام انتخابات هم تجربه این رفتار را داشته‌ایم. پیام خاتمی به مردم تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و صداوسیما هیچ اشاره‌ای به آن نکرد اما بسیاری از مردم آن را دیدند و به آن عمل کردند.

به نظر نمی‌رسد تلویزیون روش خود را تغییر دهد. پس بهتر است دولت در استراتژی خود در گفت‌وگو با مردم را تغییر دهد.

آذری جهرمی جوان‌ترین وزیر دولت روحانی نشان داد که می‌شود پس دیگران هم می‌توانند. گسترش اینترنت در ایران باعث شده است دیگر اخبار از انحصار صداوسیما خارج شود و مردم به راحتی در جریان اخبار دست اول و بدون اعمال نظر مدیران قرار گیرند. باید از این فرصت استفاده کرد و به مدیران تلویزیون نشان داد که راه‌های مختلفی برای رساندن نظرات مختلف به مردم وجود دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان لرزید
خبر قبلی
جدول زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست