حجم سرمایه گذاری استان زنجان از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور می کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۷۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان محقق شده و برآورد می شود تا پایان سال ۹۸ با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا شاهد افزایش قابل توجه حجم سرمایه گذاری باشیم.  از سال ۱۳۹۹ می توانیم مدعی باشیم که حجم سرمایه گذاری استان از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور می کند.

ناصر فغفوری در گفت و گو با “همدلی‌زنجان”، با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم استان برای توسعه اقتصادی استقرار صنایع بزرگ طی سال های اخیر بوده است، اظهار کرد: این راهبردها و سیاست ها موجب موفقیت استان در جذب سرمایه گذاری داخی و خارجی با مقیاس های مختلف شده است. طی ۱۰ سال شاید تنها یک یا دو واحد بزرگ صنعتی در استان وجود داشت اما هم اکنون پروژه های بیشتری نسبت به آن پروژه ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان جزو ۵ استان جذاب برای سرمایه گذاری برای کشورهای خارجی است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های قابل توجهی توسط خارجی طی سال های گذشته در استان صورت گرفته است. بخش مهم رویکرد استان جذب سرمایه گذاری های بزرگ بوده که صنعتی شدن استان نیازمند طی این مسیر خواهد بود.

رئیس سازمان صنعتف معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این راهبردها و سیاست ها موجب موفقیت استان در جذب سرمایه گذاری داخی و خارجی با مقیاس های مختلف شده است، افزود: طی ۱۰ سال شاید تنها یک یا دو واحد بزرگ صنعتی در استان وجود داشت اما هم اکنون پروژه های بیشتری نسبت به آن پروژه ها وجود دارد. الان بیش از ۷۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان محقق شده و برآورد می شود تا پایان سال ۹۸  با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا شاهد افزایش قابل توجهی باشیم. در واقع از سال ۱۳۹۹ ادعا داشته باشیم که حجم سرمایه گذاری استان از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۴ هزار نفر بیمه اجباری در استان وجود داشته است، افزود: در شهریور ۱۳۹۵ این تعداد به ۱۱۲ هزار نفر رسیده که نشان دهنده اقدامات مهم در استان بوده است.

فغفوری با بیان اینکه گام هایی آغاز شده اما بخش های مختلفی با شرایط گذشته و معمولی فعالیت می کنند، اظهار کرد: اگر معتقد به جنگ اقتصادی هستیم باید تخفیفات مهم به واحدهای تولیدی داده شود. همچون حوزه مالیاتی و… بخشی از نظارت ها نیز بدون توجه به شرایط اقتصادی است. در عمل حمایت های کافی نیستند.

این مقام مسئول به تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات به حوزه تولید اشاره کرد و گفت: اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ ابلاغ شده و منتظر تفکیک بانکی هستیم که از ۶۵۰ میلیارد تومان سهم استان استفاده بهینه صورت گیرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رشد بیش از ۱۰۶ درصدی ارزش تولیدات معادن استان زنجان
خبر قبلی
پیگیری اختصاص یک درصد از منافع معادن به شهرستان های محل استقرار معدن
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست