1. اجتماعی
  2. حجم کمک مومنانه و تعداد خانوار شهر زنجان…!

کد خبر: 17366

حجم کمک مومنانه و تعداد خانوار شهر زنجان…!

روز جمعه هفتم شهریور، رزمایش کمک مومنانه در زنجان با  ۱۱۰ هزار بسته کمک مومنانه رسانه ای شد که بزرگ ترین رزمایش مومنانه کشور لقب گرفت. سوالی که در این خصوص مطرح شده اینکه، ۱۱۰ هزار بسته کمکی برای خانواده های نیازمند زنجانی چه تناسبی با جمعیت و بعد خانوار جمعیت استان زنجان دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛برای پاسخ به این سوال باید به اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ به عنوان آخرین اطلاعات مستند جمعیتی استان رجوع کنیم. در سال ۹۵ جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار تومان بوده است.

جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر استان ۸۷۷ هزار نفر، سهم از کشور ۱.۳۲ درصد، تعداد خانوار ۳۲۲ خانوار، جمعیت شهری ۷۱۱ هزار نفر و جمعیت روستایی ۳۴۲ هزار نفر برآورد شده است.

برآورد جمعیتی استان زنجان در سال جاری نیز یک میلیون و ۱۰۷ هزار نفر، جمعیت ۱۰ ساله و بشتر ۹۱۱ هزار نفر، سهم از کشور ۱.۳۲ درصد، تعداد خانوار ۳۴۷ هزار نفر، جمعیت شهری ۷۵۹ هزار نفر و جمعیت روستایی ۳۴۸ هزار نفر است.

با لحاظ این اطلاعات جمعیتی، ۱۱۰ هزار بسته کمکی باید برای حدود یک سوم خانوار زنجانی توزیع شود که البته یک عدد بزرگ برای استان زنجان است. هرچند این اقدام در حسینیه اعظم شهر زنجان بوده و با لحاظ پوشش خانوار شهری زنجان این پوشش باید بسیار بیشتر باشد.

با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در مرکز استان ساکن هستند، با لحاظ نصف خانوار استان به عنوان خانوار ساکن در شهرستان زنجان حدود ۱۷۰ هزار خانوار را شامل می شود. تقریبا بخش عمده ای از خانوار در شهرستان زنجان باید از این توزیع سهم داشته باشند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دستاوردهای حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در زنجان
خبر قبلی
بزرگترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه کشور در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام کمک رسانی واقعی مانند حضرت علی باید مخفیانه باشه نه نمایشی!!!!!!

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست