1. اخبار استان
  2. حضور بانوان زنجانی در بازار کار افزایش می‌یابد

کد خبر: 1501

حضور بانوان زنجانی در بازار کار افزایش می‌یابد

 

حضور بانوان زنجانی در بازار کار افزایش می‌یابد

رویکرد نوآورانه برای عبور از لایحه‌های سخت کاهش نرخ بیکاری در استان

 

 

 

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان از پیش بینی افزایش مشارکت اقتصادی در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حضور بانوان زنجانی در بازار کار افزایش می‌یابد.

به گزارش همدلی‌زنجان، حسین امیدی‌مقدم در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان اینکه همواره نرخ مشارکت اقتصادی در استان از کشور بالاتر بوده است، اظهار کرد: شاهل افزایش رشد مشارکت اقتصادی در استان زنجان هستیم که این رشد به به ۴۰.۸ درصد رسیده است.

وی نوسان نرخ بیکاری استان زنجان را با میزان یک تا دو دهم طی سال های گذشته عنوان کرد و افزود: استان زنجان طی سال های گذشته در یک روند نسبتا ثابت موفق به حفظ تک رقمی نرخ بیکاری شده است و نرخ بیکاری استان زنجان به لایحه های سخت خود رسیده و ادامه روند کاهش نرخ بیکاری در استان نیازمند برنامه ریزی و اقدامات نوآورانه است.

این مقام مسئول میزان افراد سن کار در استان را طی سال گذشته یادآور شد و تاکید کرد: در سال ۹۵ تعداد نیروی فعال سن کار استان به میزان ۸۸۶ هزار نفر بوده که این تعداد افراد بالای ۱۰ سال سن را شامل می شود.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان ۴۰.۸ درصد بوده است، افزود: میزان مشارکت اقتصادی در میان مردان ۶۶.۵ درصد و در بین زنان ۱۵.۶ درصد برآورد شده که از این میزان ۳۸ درصد در مناطق شهری و ۴۶.۲ درصد در مناطق روستایی بوده است.

امیدی مقدم از پیش بینی افزایش مشارکت اقتصادی بانوان در سال های آتی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود حضور زنان در بازار کار نسبت به شرایط فعلی در آینده افزایش یابد که این موضوع نیازمند لحاظ در برنامه ریزی توسعه اشتغال استان است.

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه مطابق با شرح فراگیر اشتغال ۱۰ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل باید در استان برای سال جاری ایجاد شود، افزود: تجربه نشان داده با تکیه بر تمامی ظرفیت ها و بکارگیری تمامی امکانات توان ایجاد ۸ تا ۹ هزار شغل در استان وجود دارد که تحقق این هدف تیازمند طرح های خلاقانه است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نرخ بیکاری بانوان زنجانی کم تر از میانگین کشوری است
خبر قبلی
وجود ۱۶ میلیون جوان در سن ازدواج/ ثبت ۱۹ طلاق در هر ساعت/عدم ازدواج یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر بالای سن متعارف
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست