1. اخبار استان
  2. حضور ۱۴ کشور خارجی در جشنواره بین المللی غذای اکو ۹۸

کد خبر: 9349

حضور ۱۴ کشور خارجی در جشنواره بین المللی غذای اکو ۹۸

یکی از دستاوردهای مهمی که برای استان زنجان به دست آمده رای ۱۰ عضو اکو برای نامگذاری سال ۲۰۲۰ به نام زنجان بود که تلاش های زیادی برای آن صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو در زنجان خبرداد و گفت: ۱۴کشور خارجی در جشنواره بین المللی غذای اکو با سفیر در زنجان حضور خواهند داشت.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ یحیی رحمتی، با بیان اینکه در حوزه غذا امسال از توانمندی های دانشگاه و سفارتخانه و آشپرهای حرفه‌ای استفاده می شود، اظهار کرد: غذاهای محلی ترکیه و یونان و آذربایجان و….در این جشنواره با نماد های کشورهای یاد شده نسبت به طبخ غذا خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو اکو جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری را شامل می شود، افزود:  جشنواره غذای اکو یکی از بزرگ ترین جشنواره‌های است که برگزار می‌شود. اکو جشنواره‌ای به وسعت و عظمت جاده ابریشم است، منطقه‌ای که چین برای احیای آن میلیاردها تومان هزینه کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به رتبه اول تولید ات فلزی و صنایع دستی در حوزه غذا و ضیافت در استان زنجان، یادآور شد: ۱۹استان در این جشنواره غذایی اعلام حضور کرده اند که در بخش صنایع دستی حضور خواهند یافت.

وی از نام گذاری سال ۲۰۲۰ به نام زنجان در حوزه کشورهای اکو خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهمی که برای استان زنجان به دست آمده رای ۱۰ عضو اکو برای نامگذاری سال ۲۰۲۰ به نام زنجان بود که تلاش های زیادی برای آن صورت گرفته است.

رحمتی به کشورهایی که در جشنواره بین المللی غذای اکو زنجان در سال ۹۸ حضور خواهند یافت اشاره کرد و یادآور شد: سوریه، پاکستان، چین، لبنان، یمن، اوکراین، افغانستان، تاجیکستان، عراق، ترکیه، هندوستان، بنگلادش، فلسطین و آذربایجان نیز آشپزهای خود را به این جشنواره اعزام می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره غذایی اکو امسال شامل ۳۰ غرفه غذایی خواهد بود، اظهار کرد: انواع صنایع دستی سنتی در این جشنواره غذای اکو به نمایش در خواهد آمد. بحث معرفی جنبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.
وی توسعه گردشگری غذایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: جاذبه غذایی می تواند موثر در معرفی جاذبه های گردشگری باشد.
رحمتی با اشاره به اینکه صبح روز پنج‌شنبه در سالن همایش‌های مهرانه جشنواره اکو آغاز به کار خواهد کرد، گفت: اختتامیه این جشنواره نیز همزمان با نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اخذ پروانه هتل در زنجان تسهیل شده است
خبر قبلی
درخواست شهروندان زنجان؛ تعیین تکلیف راه ارتباطی شهرک آزادگان و شهرک نصر
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست