حمایت های مالیاتی از کارآفرینان استان زنجان انجام می شود

مطابق با ماده ۸۱ درآمد حاصل از معافیت های کشاورزی و دام پروری، پرورش ماهی، زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی، ماهیگیری و نوغان داری از پرداخت مالیات معاف هستند.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه در قوانین حوزه مالیاتی بخش های تشویقی و حمایتی زیادی از کارآفرینان در سطوح مختلف تعریف شده است، گفت: حمایت های مالیاتی زیادی از کارآفرینان استان انجام می شود.

میرحیدر رضوی در گفت و گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه بر اساس ماده ۳ آئین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان، درآمدهای مشمول مالیات شرکت ها و موسسات دانش بنیان مورد حمایت جدی مالیاتی قرار دارند، اظهار کرد: کارآفرینان این حوزه باید در صورت تمدید قرارداد مجموعا تا ۱۵ سال از مالیات موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم معاف هستند.

وی به حمایت های مالیاتی از واحدهای پژوهشی و فناوری مستقر در پارک های علم  و فناوری استان اشاره کرد و افزود: واحدهای پژوهشی و فناوری و مهندسی مستقر در پارک های علم و فناوری و شهرک های فناوری نسبت به فعالیت های مذکور از تاریخ صدور مجوز توسط مدیریت پارک از معافیت موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات بعدی آن برخوردار خواهند بود.

این مقام مسئول به موضوع ماده ۱۳۲ اشاره و خاطرنشان کرد: درماده ۱۳۲ درآمدهای ابرازی ناشی از فعالیت های تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی در واحدهای تولیدی یا معدنی که از طرف وزارت خانه های ذیربط برای آن ها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد و استخراج و فروش منعقد می شود، از تاریخ شروع بهره برداری یا استخراج یا فعالیت به مدت پنج سال و در مناطق کم تر توسعه یافته به مدت ۱۰ سال با نرخ صفر مشمول مالیات هستند.  در صورت اینکه شرکت داخل شهرک صنعتی قرار گیرد، به مدت هفت سال از معافیت برخوردار خواهند بود.

وی به معافیت های حوزه کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: مطابق با ماده ۸۱ درآمد حاصل از معافیت های کشاورزی و دام پروری، پرورش ماهی، زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی، ماهیگیری و نوغان داری از پرداخت مالیات معاف هستند.

رضوی با بیان اینکه در ماده ۱۳۳قانون نیز درآمد مشترک تعاونی روستایی، عشایری و کشاورزی، صیادان، کارگری، کارمندی، دانشجویان و دانش آموزان و اتحادیه های آن ها از مالیات معاف شده است، خاطرنشان کرد: درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز قانون ذی ربط که از محل خدمات گردشگران خارجی و اعزام زائر به عربستان، عراق، سوریه برخوردار شده باشد، مالیات آن ها صفر محاسبه می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان  با اشاره به اینکه مدارس غیرانتفاعی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز نیز شامل تشویق های مالیاتی هستند، اظهار کرد: مدارس غیرانتفاعی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز از سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور و مهدکودک ها و مناطق کم تر توسعه یافته و روستاها، موسسات نگهداری معلولین ذهنی و حرکتی بابت نگهداری اشخاص مذکور که دارای پروانه فعالیت از مراجع ذیربط هستند نیز شامل معافیت مالیاتی می شوند.

وی از معافیت مالیاتی فعالیت های انتشارات، مطبوعاتی و قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت و یادآور شد: ۱۰۰ درصد درآمدهای حاصل از صادرات، خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی نیز معاف از مالیات است.

رضوی با بیان اینکه درآمد کارهای فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت های تعاونی و اتحادیه های تولیدی مربوطه از پرداخت مالیات معاف هستند، افزود: درآمد ناشی از فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مراکزی که دارای پروانه تحقیق از وزارتخانه های ذیصلاح هستند، به مدت ۱۰ سال معاف است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف احشام قاچاق درزنجان
خبر قبلی
چرا به اینجا رسیدیم…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست