1. اخبار شهرستان
  2. حوزه سرمایه گذاری شهرداری زنجان تعطیل یا فعال؟

کد خبر: 13052

حوزه سرمایه گذاری شهرداری زنجان تعطیل یا فعال؟

صبح روز پنج شنبه ۲۶ دی ماه کانال اطلاع رسانی شهرداری زنجان خبری منتشر شد مبنی بر بازدید مدیرکل امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از پروژه سرمایه گذاری افق در شهر زنجان که البته جزئیات این بازدید و اهداف آن مشخص نبود.

به گزارش همدلی زنجان؛ حوزه سرمایه گذاری شهرداری زنجان در دوره چهارم شورای اسلامی شهر زنجان در رویکردی جهادی توسط یکی از اعضای شورا فعال شد و با همکاری مدیران استانی در یک اقدام جمعی پروژه های مختلف و متنوعی نیز برای نخستین بار در شهر زنجان برای مشارکت در سرمایه گذاری تهیه و تدوین شد.

در دوره فعلی شورای اسلامی شهر زنجان و مدیریت شهری عملا شاهد انفعال در این حوزه هستیم و همدلی زنجان در واکنش به خبر منتشر شده در کانال منتصب به شهرداری زنجان نوشت که مقرر بود عملیات اجرایی پروژه افق آغاز شود که تاکنون این مهم محقق نشده است.

نه تنها این پروژه در این شرایط قرار دارد بلکه وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری مهمی که در دوره قبلی شورای شهر زنجان آغاز شده بود نیز هنوز مشخص نشده است.

هرچند آب و تاب زیادی در سال های اخیر شورا و شهرداری زنجان در حوزه سرمایه‌گذاری داشته اما عملا این حوزه در شهر زنجان تعطیل بوده است.

در چند سال اخیر سازمان سرمایه گذاری شهرداری زنجان واقعا چه کاری زیربنایی و روبنایی در این حوزه انجام داده است؟

سازمان سرمایه گذاری شهرداری زنجان در واکنش به این مطلب، گزارش کوتاهی در این خصوص از طریق روابط عمومی شهرداری به همدلی زنجان ارسال کرد.

 

در این گزارش آمده است؛

به آگاهی می‌رساند قرارداد پروژه سرمایه گذاری افق با حجم ریالی حدود ۲۱۲۰ میلیارد ریال در تیر ماه ۱۳۹۸ به طرف سرمایه گذار ابلاغ گردیده که معادل دو برابر حجم کل سرمایه گذاری بوده که قبل از آن در شهرداری اتفاق افتاده است.

طبق قرارداد، نقشه های اولیه و مراحل اولیه برای صدور پروانه احداثی طی شده و زمانبندی آن مطابق با قرارداد در حال انجام میباشد.
اتفاق دیگر، قرارداد مربوط به احداث تاسیسات مربوط به فیبرنوری در سطح شهر زنجان بعنوان یک پروژه زیر ساختی با شرکت ایران سل میباشد که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در یکسال اخیر انجام شده است.

در کنار فعالیت های فوق و نیز پیگیری برای اتمام پروژه های سرمایه گذاری در حال احداث از جمله پروژه تجاری خدماتی مهدوی در شهرک کارمندان، پروژه بزرگ خدماتی گلشهر کاظمیه و پروژه پارکینگ طبقاتی ارک، که علارغم مشکلات اقتصادی پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته اند.

سازمان سرمایه گذاری شهرداری در حال مطالعه برای بروز رسانی پروژه ها و نیز تعریف فرصت های سرمایه گذاری جدید بصورت علمی و با پشتوانه توجیه فنی و اقتصادی میباشد که بتواند سرمایه گذار در حوزه های مختلف را با کمترین ریسک به سمت پروژه های شهری سوق دهد.

یادآور می گردد، سایت همدلی‌زنجان می‌تواند در پیشبرد اهداف خود و اطلاع رسانی در خصوص پروژه های سرمایه‌گذاری به شهروندان فهیم زنجان کمک حال نیروی شهرداری در این خصوص باشند. با تشکر سازمان سرمایه گذاری شهرداری زنجان

 

همدلی‌زنجان؛

همانطور که مشخص است تمامی پروژه هایی که ذکر شده به غیر از موضوع فیبرنوری که آن هم از جزو برنامه های تدوین شده چشم‌انداز ۲۰ساله شهر زنجان در دوره چهارم شورای شهر زنجان(در دوره فعلی شورا فراموش شده است!) محسوب می شوند. در واقع شاهد رویکرد و اقدام نوین در حوزه سرمایه گذاری در سال های اخیر نبوده ایم.

اما با گذشت حدود سه سال از دوره فعلی شورا و مدیریت شهری فعلی در شهر زنجان تمامی پروژه هایی که در جوابیه سازمان به آن اشاره شده تقریبا نیمه تمام باقی مانده اند و به نتیجه ملموس برای مردم نرسیده است. از جمله مهم ترین آن ها موضوع پارکینگ های طبقاتی در شهر زنجان است که حتی جانمایی برخی از آن ها دچار اشکال است و فارغ از آن با وجود آغاز، هنوز یک مورد نیز تکمیل و به بهره برداری نرسیده است!

“پیشرفت فیزیکی قابل قبول” برای برخی پروژه ها بعد از گذشت یک دوره چهار ساله در شورای قبلی و حدود سه سال در دوره فعلی برای مردم زنجان قابل قبول نیست و بعد از گذشت این مدت عنوان این مطلب که سازمان به دنبال به روزرسانی پروژه ها و تعریف فرصت های جدید است!  ضعف این حوزه را توجیه نمی کند.

انتظار بر این بود که سازمان و بدنه شهرداری تاکنون علاوه بر پروژه های فعلی بتواند پروژه های جدید عملیاتی را در شهر زنجان اجرایی کرده و مطالعات در این حوزه را به اتمام رسانده و اطلاع رسانی کند.

اشاره شد به موضوع اطلاع‌رسانی که عملا این حوزه در بدنه شهرداری با ضعف‌های عمده همراه است که دلیل آن بکارگیری نیروهای ناآشنا به این حوزه و اهمیت ندادن مدیران ارشد شهرداری به حوزه اطلاع رسانی به عنوان حوزه ای تخصصی که خروجی آن وضعیت فعلی است.

با این حال جوابیه سازمان سرمایه گذاری شهرداری زنجان و داشتن حساسیت به مباحث مطروحه در این حوزه جای تقدیر دارد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اطلاعیه جوی شماره ۳۲ اداره کل هواشناسی استان زنجان
خبر قبلی
تاثیر موثر صنایع کوچک در افزایش درآمد ناخالص ملی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست