1. اخبار استان
  2. خاموشی هایی که کمر تولید را در زنجان خم کرد

کد خبر: 22135

خاموشی هایی که کمر تولید را در زنجان خم کرد

 در سال های اخیر یک چالش بزرگ به نام مدیریت مصرف انرژی به صورت جدی به مشکلات موجود در کشور اضافه شد که این موضوع به صورت ملموس بر روی زندگی مردم عادی و صاحبان صنایع تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش همدلی زنجان؛ در سال جاری با نزدیک شدن به فصل گرم سال بازهم قطعی برق و آب در سطح شهرهای استان تجربه شد و حال وضعیت به جایی رسیده که صاحبان صنایع از قطعی مکرر و بدون برنامه برق به شدت گلایه مند هستند.

در حالی این شرایط در زنجان حاکم است که دادستان زنجان در نشست خبری اخیر خود تاکید کرد: جدیت لازم در شناسایی و برخورد با ماینرها در زنجان وجود ندارند! ماینرها برق زیادی مصرف می کنند و برای مدیریت مصرف برق یکی از بخش هایی که نیازمند مدیریت بوده، همین بخش است.

حال علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق در اظهاراتی گفته که ۶۰ درصد از برق مصرفی استان را از طریق خاموشی ها جبران کردیم. وی در بخش دیگری از از سخنان خود گفته در استان بالغ بر ۴۰ درصد از مصرف برق از طریق صنایع و بخش کشاورزی صرفه جویی شده است. مطابق با گفته این مسئول در دستگاه‌های اجرایی استان بیش از ۳۰ درصد کاهش برف محقق شده است.

در حالی شاهدیم مدیرعامل شرکت توزیع برق برای مدیریت مصرف برق توانسته با قوه قهریه(قطعی برق) ۴۰ درصد مصرف حوزه صنعت و کشاورزی را کم کند! اما مطابق اظهارنظر دادستان رویکرد جدی در برخورد با حوزه ماینرها وجود نداشته است! مطابق گزارش هایی که به همدلی زنجان رسیده صاحبان صنایع مستقر در شهرک های صنعتی همچون شهرک صنعتی علی آباد(اشراق) برخی واحدها مدام با قطعی برق مواجه بوده و این قطعی نیز با بی برنامه گی همراه است.

قطعی برق در برخی واحدهای تولیدی آسیب زیادی به خطوط تولید می زند. گفته می شود در کنار قطعی برق مشکل قطعی آب نیز بعضا مطرح می شود! حال با این وضعیت تامین انرژی برای حوزه تولید زنجان چگونه مدیران دولتی استان مدعی حمایت از تولید و تحقق شعار سال هستند!؟

به دلیل اهمیت حوزه تولید مدیران دولتی باید برای مدیریت مصرف انرژی اولویت را به واحدهای تولیدی استان بدهند و با اینکه مدیران تا همین چند سال پیش مدعی بودند زنجان نیروگاه های بزرگ تولید برق دارد و می تواند هاب برق شمالغرب کشور و قطب این حوزه شود! حال در تامین برق برای واحدهای قدیمی واحدهای تولیدی عاجز است!

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رشد انفجاری شمار میلیونرهای دلاری در ایران
خبر قبلی
پرداخت فرش، شغلی رو به فراموشی در زنجان + عکس
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست