1. اجتماعی
  2. خانه‌های بوم گردی در زنجان ساماندهی می‌شوند

کد خبر: 15938

خانه‌های بوم گردی در زنجان ساماندهی می‌شوند

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ساماندهی خانه های  بوم گردی گام مثبت و موثری در تقویت گردشگری استان است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: با ساماندهی ۸۰ خانه بوم گردی در سطح استان، رعایت استانداردها، شرایط ایمن و مناسب برای اقامت گردشگران مورد بررسی دقیق قرار گرفته است تا صنعت گردشگری در این استان سامان یافته تر شود.

 ارجمند گفت: تنوع تعداد واحدهای بوم‌گردی در زنجان موجب توسعه ظرفیت‌های گردشگری شده است. با ساماندهی این خانه ها،  تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب‌وکار مرتبط با گردشگری و  ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام می شود.

او  تصریح کرد: با رونق بوم گردی مردم نقاط مختلف کشور و دنیا می توانند از فرهنگ، آداب ورسوم وآیین های بکر و دست نخورده مناطق مختلف، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع دستی زنان و مردان روستا نشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه های گردشگری این مناطق بهره مند شوندو  با اشاره به رشد واحدهای اقامتی بوم‌گردی در حال حاضر در شهرستان زنجان، خدابنده و ابهر، تاکنون بیش از ۱۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی برای خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران فعال  در زنجان مهیا است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و تنوع بالای آنها در مسائلی از قبیل هزینه، طراحی، کاربری، موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی زمینه مناسبی برای معرفی جاذبه های مختلف، فرهنگی، اجتماعی، طبیعی، تاریخی و اقتصادی مناطق مختلف استان ر فراهم شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت ایجاد برندینگ برای زیتون زنجان/رشد صنعت زیتون در گرو توسعه صنایع تبدیلی
خبر قبلی
بازارچه صنایع دستی شهر سجاس کلنگ زنی شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست