1. اجتماعی
  2. خبر دروغی که آمد و رفت!

کد خبر: 6488

خبر دروغی که آمد و رفت!

ادریس سالاری در یادداشتی ضمن بی‌اساس خواندن اخبار منتشر شده صبح امروز مبنی بر صدور حکم محکومیت قطعی استاندار زنجان، بر رعایت انصاف و اخلاق حرفه‌ای رسانه ها در شرایط کنونی کشور تاکید کرد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ ادریس سالاری مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری زنجان در یادداشتی، ضمن بی‌اساس خواندن اخبار منتشر شده صبح امروز مبنی بر صدور حکم محکومیت قطعی استاندار زنجان به انفصال از خدمات دولتی و محکومیت ۶ ماه حبس خود به دلیل تخلفات انتخابات سال گذشته، اظهار کرد: در شرایط سخت و حساسی که کشور با آن دست به گریبان است و جامعه برای گذر کم هزینه تر از خباثت های دشمنان خارجی و کوته بینی های برخی جریانات معدود داخلی بشدت نیاز به همدلی، وحدت و انسجام دارد، رسانه ها باید در انتشار اخبار، رعایت انصاف و اخلاق حرفه‌ای را بیش‌از پیش مورد توجه قرار دهند.

در متن این یادداشت آمده است؛
خبری بی اساس و بدون منبع و مستندات صحیح از صبح امروز بر روی خروجی خبرگزاری موج رسا استان زنجان منتشر شده و در سطح رسانه ها در حال بازنشر است، مبنی بر صدور حکم محکومیت قطعی استاندار زنجان به انفصال از خدمات دولتی و محکومیت ۶ ماه حبس برای اینجانب به دلیل تخلفات انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶.
ضروری است توضیح دهم در خصوص آقای درویش امیری استاندار محترم زنجان رای دادگاه بدوی در تجدید نظر منجر به اعمال تعلیق گردیده و حکم دادگاه بدوی بلا اثر شده است و این خبر کاملا دروغ است.
در خصوص محکومیت اینجانب نیز که با عناوین اتهامی جالبی از جمله انتشار گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید و استفاده از رنگ بنفش در سایت و کانال استانداری صادر شده است حکم قطعی پرداخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی است که اجرای آن ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.
البته وضعیت دوستان اتاق فکر خبرگزاری موج رسا را درک می کنم اما این دوستان باید بدانند که رعایت حداقل های اخلاق حرفه ای جایگاه بسیار رفیعی به یک رسانه می بخشد که محروم کردن خود از این جایگاه در وهله اول ظلم به رسانه متبوع شان است که در درازمدت تاثیر منفی بر افکار عمومی گذاشته و عموم مردم به سختی خواهند توانست به اخبار این رسانه اعتماد کنند. در سوی دیگر ماجرا از رفتار غیر حرفه ای دیگر رسانه ها در فضای مجازی تعجب کردم که یک خبر ناصحیح را از یک خبرگزاری که سابقه مناسبی در رعایت انصاف و استقلال رسانه ای ندارد و اتفاقا این خبر را هم اندکی بعد از انتشار از خروجی خود حذف کرده است، بدون هیچگونه بررسی بازنشر می کنند.
نشر اینگونه اخبار آنهم بعد از گذشت ۲۰ ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و در چنین شرایط سخت و دشواری که کشور با آن دست به گریبان است و جامعه برای گذر کم هزینه تر از خباثت های دشمنان خارجی و کوته بینی های برخی جریانات معدود داخلی بشدت نیاز به همدلی، وحدت و انسجام دارد، از سوی افکار عمومی مردود تلقی شده و مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برداشت ۳۶ هزار تن لوبیا در استان زنجان
خبر قبلی
بخشی از درآمد معادن جهت رسیدگی به روستاها اختصاص می‌یابد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست