1. اخبار استان
  2. خدمات حوزه سلامت باید با کیفیت و قیمت مناسب ارائه شود

کد خبر: 8389

خدمات حوزه سلامت باید با کیفیت و قیمت مناسب ارائه شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان زنجان گفت: با ساماندهی گردشگری سلامت باید به سمتی برویم که خدمات را در سطح بین المللی با کیفیت و قیمت مناسب و در زمان کوتاه ارائه دهیم.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ پرویز قزلباش در همایش علمی- تخصصی گردشگری سلامت، به اهمیت گردشگری سلامت به عنوان برنامه های دولت تدبیر و امید و دانشگاه های علوم پزشکی اشاره و اظهار کرد: گردشگری سلامت و بیمار پذیری یکی از ابعاد بین المللی سازی است که بایدخودمان رابا استاندارد های بالاتردردنیا تطبیق بدهیم تابه دنبال آن تبادلات دیگر نیزانجام شود و همچنین در اعتبار بخشی داخلی و بین المللی امتیازاتی را به لحاظ کاربردی کسب بکنیم این یکی از مهمترین علتهاست تا ظرفیت ما را در پذیرش بیمار در حوزه گردشگری سلامت ارتقاء دهد .
وی باتاکید بر اینکه سلامت مفهومی است فراتر از سلامت؛افزود:استان زنجان دارای ظرفیت ها،فرصتها وسرمایه های خوبی است و همچنین توانمند یهای جدیدی نیزدرحوزه سلامت  در استان به وجود آمده و تلفیق این دو نیازمندساماندهی آگاهانه و هوشمندانه و تعیین اولویتهااست تابه سمتی برویم  که ارائه خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب و در زمان کوتاه ارائه گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بازار یابی و جنبه اقتصادی را از دیگر علل اهمیت گردشگری سلامت نام برده و افزود : در این راستادانشگاه علوم پزشکی می تواند به عنوان واحد حوزه سلامت؛ خدمات را با کیفیت راارائه نماید .
وی باتاکیدبرنقش برجسته  بخش غیر دولتی دراین حوزه نیز گفت : علاقه دانشگاه علوم پزشکی بر حضور بخش غیر دولتی و خصوصی به خصوص استفاده از ظرفیت بسیار خوب خیرین در این حوزه است.
قزلباش حضورخیرین درعرصه سلامت را بسیارخوب ارزیابی نموده وافزود: خیرین با توانمندی هایی که دارندمی توانند در این زمینه ظرفیتهای خوبی ایجاد کنند تا قدم های موثرتری بر داشته شود وبه استاندارد های لازم نیزبرسیم.
وی  تلفیق گردشگری با سلامت را تشکیل یک تیم بزرگتر عنوان کرد و گفت : این تیم مانند زنجیره ای است که می تواندبا همدلی  به این حوزه معنا و مفهوم ببخشد  و همه دانه هایش با هماهنگی هم حرکت کنند تا خروجی مناسب داشته باشد و لازمه آن نیز حرکت با حوصله و هوشمندانه و با عزم و اراده جدی است .
این مقام مسئول حفاظت مالی و حقوقی از گیرندگان خدمت رادر این زمینه مهم دانسته و افزود : حوزه گردشگری مستعد سوء رفتار ها است و باید با ساماندهی که در این راستا صورت می گیرد به سمتی حرکت کنیم که مراکز شناسنامه دار با روال مشخص به ارائه خدمات بپردازند تا گیرند گان خدمت به لحاظ مالی، اخلاقی و حقوقی در یک محیط امن سرویس بگیرند.

 گردشگر مشتری بوده و ابعاد بر خورد با گردشگر متفاوت از میهمان است
در این همایش مدیر کل  اداره میراث فر هنگی و صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به شاخه های مختلف در حوزه  گردشگری گفت: در دنیا گردشگر مشتری بوده و ابعاد بر خورد با گردشگر متفاوت از میهمان است.
وی در ادامه اظهار کرد: گردشگری سلامت بخشی از سلامت است و به عنوان فر صت محسوب می شود و توسعه آن جاذبه هایی نیز برای منطقه دارد و نیز نوعی احیاء سنتهای حسنه درمقصدهای گردشگری است که خدمات ارائه می دهند
رحمتی در ادامه افزود: اگر بخواهیم در گردشگری سلامت موفق باشیم بایدکیفیت خدمات ما با نیازهای مشنری منطبق باشد .
در این همایش سعید هاشم‌زاده رئیس گردشگری سلامت وزارت بهداشت در دو پنل آموزشی به معرفی  رویکرد جامع بر گردشگری سلامت و سلسله مراتب پبشرفت در مشاغل در حوزه گردشگری سلامت و نیز آشنایی کلی با مباحث و موضو عات مورد استفاده در گردشگری سلامت و مشاوره و راهنمایی تاسیسات گردشگری در خصوص جذب توریست در حوزه گردشگری سلامت پرداخت .
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهریه ۴۳۸ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی استان زنجان پرداخت شد
خبر قبلی
دستارود های حوزه مسکن و عمران شهری در دهه نخست انقلاب
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست