1. بین الملل
  2. خدمت استثنایی لویی پاستور به بشریت

کد خبر: 11210

خدمت استثنایی لویی پاستور به بشریت

انستیتو پاستور یک مؤسسه غیرانتفاعی و خصوصی فرانسوی است که توسط لویی پاستور در سال ۱۸۸۷ برای پژوهش در زمینه‌ های زیست‌ شناسی و میکروارگانیسم ها و بیماری ها و واکسن ها تاسیس شد.

این مؤسسه تا کنون بحران‌های مالی شدیدی را پشت سر گذاشته ولی خوشبختانه برای خروج از هیچ‌کدام از آنها استقلال علمی خود را به خطر نینداخته است.

این موسسه با جذب کمک ‌های مالی از منابع مختلف و متعدد از خودمختاری خود محافظت کرده و استقلال دانشمندانش را تضمین می‌کند. تاکنون ۸ ‌تن از پژوهشگران این مؤسسه برنده جایزه نوبل پزشکی و زیست ‌شناسی شده‌اند.

انستیتو پاستور بیش از یک قرن در خط مقدم مبارزه با بیماری‌ های عفونی قرار داشته ‌است. این سازمان جهانی پژوهش‌ های زیستی- پزشکی با مرکزیت پاریس، در سال ۱۹۸۳ اولین جایی بود که ویروس HIV جدا شد. در طی سالیان متمادی انستیتو پاستور باعث کشفیاتی پیشرو شده که علوم پزشکی را قادر به کنترل یا درمان بیماری ‌های خطرناکی مثل دیفتری، کزاز، سل، فلج اطفال، آنفلوآنزا، تب زرد و طاعون ساخته ‌است. در حال حاضر انستیتو پاستور در ۲۴ کشور جهان از جمله ایران شعبه دارد.

 

درگذشت لویی پاستور

این دانشمند بزرگ سرانجام در سن ۷۳ سالگی در اثر عوارض سکتهٔ مغزی که اولین مورد آن در ۱۸۶۸ اتفاق افتاد و باعث فلج شدن سمت چپ بدنش شد در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۵ میلادی در نزدیکی پاریس درگذشت. مقبرهٔ او در زیرزمین انستیتو پاستور پاریس می ‌باشد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حرفهایی که نباید به دختران مجرد گفت!
خبر قبلی
قبوض کاغذی تلفن های ثابت در زنجان حذف می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست