خسارت سرمازدگی برداشت زردآلو در استان زنجان را به ۱۱ هزار تن کاهش داد

خسارت سرمازدگی برداشت زردآلو در استان زنجان را به ۱۱ هزار تن کاهش داد

 مدیر امور باغبانی سازمان تصریح کرد: زردآلو از جمله محصولات مهم باغی استان زنجان به شمار می رود که سطحی بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۷ هکتار از باغات استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان؛ بهنام اوجاقلو با بیان اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ۵۷۸  هکتار از باغات زردآلوی استان زنجان در مرحله باردهی است، اظهار کرد: شهرستان ماهنشان با سطح ۲ هزار و ۳۴۲ هکتار باغ زردآلو عمده تولید کننده این محصول در استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال خسارت سرمازدگی باغات زردآلو در اکثر شهرستان های استان زنجان را دچار خسارت ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی کرد، افزود: خسارت سرمازدگی در باغات زردآلوی شهرستانهای طارم و ماهنشان کم تر از سایر شهرستان ها و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بوده است.

اوجاقلو با اشاره به تولید بالغ بر ۴۲ هزار تن زردآلو طی سال گذشته در استان زنجان بیان داشت: امسال خسارت سرمازدگی و تگرگ تولید زردآلو در استان را به ۱۱ هزار تن کاهش داد که ۱۰ هزار تن از این میزان مربوط به شهرستان ماهنشان بوده و یک هزار تن مابقی نیز سهم شهرستان طارم است.

وی استان زنجان را جزو پنج استان اول تولید کننده زردآلو در کشور برشمرد و عمده ارقام زردآلوی تولیدی در استان را شکرپاره، شاهرودی و عسگرآبادی اعلام کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فعالین بخش خصوصی افسران اقتصاد کشور در شرایط تحریم اند
خبر قبلی
مبارزه با مواد مخدر به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست