1. اجتماعی
  2. خشک شدن دریاچه ارومیه ۸۲ درصد به دلیل خطای انسانی است

کد خبر: 3953

خشک شدن دریاچه ارومیه ۸۲ درصد به دلیل خطای انسانی است

خشک شدن دریاچه ارومیه ۸۲ درصد به دلیل خطای انسانی است

 

 

 

 

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکلات زیست محیطی در کشور، گفت: در خشک شدن دریاچه ارومیه ۱۸درصد تغییر اقلیم و۸۲درصد خطاهای انسانی نقش داشتند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ عیسی کلانتری در “چهارمین همایش تغییر اقلیم و گرمایش زمین” در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان اینکه باید از منابع کشور استفاده بهینه صورت گیرد، اظهار کرد:در توسعه پایدار شهرها یکی از مسائل مهم توجه به آینده نسل های بعدی است و منابع و ثروت‌های کشور باید برای آن ها حفظ شود.

وی با بیان اینکه بی توجهی به محیط زیست در سال های گذشته نمود زیادی داشته است، افزود: بی‌توجهی به محیط زیست در گذشته خیلی زیاد بوده و به همین دلیل امروزه شاهد وضعیت بد برای محیط زیست هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به دلیل عدم توجه جدی به خطرات زیست محیطی در توسعه کشورها امروز شاهد بروز مشکلات جدی زیست محیطی هستیم، تاکید کرد: به تبعات تخریب محیط زیست توجه نکردیم وبا از بین بردن منابع طبیعی و استفاده بیش از حد منابع و برنامه‌ریزی اشتباه، زمین را آلوده و در معرض خطر قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه نباید برای جبران اشتباهات گذشته، اشتباه دیگری را در روند برنامه ریزی این حوزه مرتکب شد، اظهار کرد: باید در برنامه های توسعه ای دقت بیشتری صورت گیرد و از منابع و ثروت های مهم کشور باید پاسدار کرد.
کلانتری با اشاره به اینکه انسان امروز برای تهیه مایحتاج خود دست به هرکاری می زند، گفت: باید نیازهای خود را تامین کنیم ولی با رعایت استانداردها و قوانین و با استفاده از الگوهای موفق و با محوریت توسعه پایدار برنامه های خود را پیش ببریم .

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
افزایش ۱۰ هزار تنی ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان
خبر قبلی
دریافت لپ تاب و گوشی اپل از شهردار زنجان چقدر صحت دارد؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست