1. اخبار استان
  2. خودمراقبتی؛مهم ترین اصل در تشخیص بهنگام سرطان

کد خبر: 8616

خودمراقبتی؛مهم ترین اصل در تشخیص بهنگام سرطان

رئیس هیئت مدیره موسسه مهرانه زنجان سلامتی را مهم ترین موضوع برای بقای بشر دانست و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید سرطان را جدی گرفته و به عنوان مهم ترین بحث بر روی آن متمرکز شده و برای پیشگیری و مقابله با آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مینوش مقیمی، در همایش علمی_تخصصی پیشگیری از سرطان و خودمراقبتی مهرانه در شهرستان خدابنده با بیان اینکه در بیماری سرطان با علل ارثی و محیطی، زمینه ای و کم تحرکی و … مواجه هستیم، اظهار کرد: فاکتورهای متعددی در ارث و محیط در بروز سرطان تاثیرگذار هست اما در انواع مختلف سرطان نیز با علل مختلف و متعدد روبرو هستیم که همین موضوع مبارزه با سرطان را پیچیده تر می کند.

وی با بیان اینکه حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد سرطان ها با روش های پیشگیری، قابل پیشگیری می باشد، تصریح کرد: ضروریست تا آموزش های حوزه پیشگیری در بحث عدم استعمال سیگار و دخانیات و تغذیه سالم و مناسب را از پایه آغاز نماییم.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه روش های علمی در بحث مقابله با سرطان و پیشگیری از آن کاملا جواب می دهد، تاکید کرد تا افراد از خوددرمانی و مباحث پیشگیری از سرطان به شکل خودسرانه خودداری کنند.

وی با عنوان “اگر در حوزه پژوهش گروه های متخصص داشته باشیم می توانیم علل اصلی ابتلا به سرطان را شناسایی و در ادامه درمان بیماران عملکرد مناسبی داشته باشیم” ادامه داد: متاسفانه دو سوم موارد در سرطان معده در مراحل پیشرفته مراجعه می کنند.

وی خودمراقبتی(پیشگیری ثانویه) را اصل مهم در پیشگیری از سرطان اعلام کرد و گفت: ما باید آنقدر با بدن خود آشنا باشیم که کوچکترین تغییر در بدنمان را شناسایی کرده و به پزشک متخصص مراجعه کنیم. در سرطان سینه با خودمراقبتی می توان در مراحل اولیه، تومور سرطانی را شناسایی و با کمترین هزینه و با درصد خطر بسیار پایین، نسبت به درمان اقدام کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فهرست نهایی داوطلبان نهمین دوره انتخابات اتاق‌ بازرگانی زنجان منتشر شد
خبر قبلی
مجوز مجلس به دولت برای واگذاری زمین های مسکن مهر صادر شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست