1. اجتماعی
  2. دام سودجویان به بهانه کمک به زلزله‌زدگان شمالغرب کشور

کد خبر: 11795

دام سودجویان به بهانه کمک به زلزله‌زدگان شمالغرب کشور

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه شاهد سوء استفاده برخی افراد از زلزله رخ داده در شهرستان میانه هستیم، گفت: افراد سودجو در فضای مجازی با ایجاد گروه و جلب اعتماد مردم، به بهانه کمک به مردم شهرستان میانه با دادن شماره حساب اقدام به اخذ پول از مردم می‌کنند.

به گزارش “همدلی‌‌زنجان”؛ محمد‌علی آدینه‌لو با بیان این مطلب، اظهار کرد: متأسفانه شاهد سوء استفاده برخی افراد از حادثه پیش آمده هستیم به گونه‌ای که با تبلیغات جمع آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی از این احساس انسان دوستانه سوءاستفاده کرده و کلاهبرداری می کنند.

وی ادامه داد: برخی از کلاهبرداران با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم در این شرایط، با اعلام شماره حساب، ارسال پیامک و… با عنوان کمک به زلزله زدگان، قربانیان را به درگاه های جعلی بانکی هدایت کرده و با اخذ اطلاعات کارت بانکی آنها در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد می نمایند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه شهروندان و عموم مردم به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و برای کمک به زلزله زدگان حتماً ازطریق نهادهای معتبر مثل هلال احمر اقدام کنند، عنوان داشت: برای کسب هرگونه اطلاعات در خصوص زلزله شهرستان میانه حتماً از طریق رسانه ملی مثل تلویزیون و رادیو اقدام کرده و به شایعات بوجود آمده نیز توجه نکنند.

سرهنگ آدینه لو با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک را به ۱۱۰ یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس: https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 پول درآوردن غیر از پولدار شدن است
خبر قبلی
ثبت‌ نام طرح ملی مسکن در زنجان آغاز می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست