1. اجتماعی
  2. دختران در جامعه اسلامی، جایگاه ویژه و تعریف‌شده‌ای دارند

کد خبر: 5333

دختران در جامعه اسلامی، جایگاه ویژه و تعریف‌شده‌ای دارند

دختران در جامعه اسلامی، جایگاه ویژه و تعریف‌شده‌ای دارند

آموزش، یکی از اهرم‌های اصلی و اساسی برای رسیدن به شکوفایی است

 

 

 

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان این که جایگاه دختران در جامعه امروز به‌عنوان جامعه اسلامی، جایگاه ویژه و تعریف‌شده‌ای است، گفت: یکی از شاخص‌های جامعه بانشاط، وجود مادرانی است که امنیت روانی را در درون خانواده‌ها برقرار می‌سازند که در این زمینه، نقش دختران به‌عنوان مادران آینده، بسیار بااهمیت است.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مسیح‌اله سلطانی در همایش دختران، حمایت‌های روانی- اجتماعی، توسعه پایدار با بیان این که برای شکوفایی یک جامعه سالم باید بسترهایی فراهم شود که خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، نقشمهمی در آندارد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در جامعه، مورد غفلت واقع می‌شود امنیت روانی است که برای داشتن جامعه‌ای سالم، ابتدا باید این امنیت در درون خانواده‌ها شکل گیرد تا مراحل رشد، شکوفایی و تاثیرگذاری در بطن جامعه اتفاق بیفتد.
وی با بیان این که آموزش، یکی از اهرم‌های اصلی و اساسی برای رسیدن شکوفایی است، افزود: دولت، این هدفگذاری را داشته و آموزش‌های متعددی را در بخش‌های مختلف، پیش‌بینی و اجرا می‌کند اما نقش و مشارکت خانواده‌ها نیز در تاثیر آموزش‌ها بسیار مهم است.
سلطانی با بیان این که امروز، شاهد توسعه و تقویت جایگاه زنان به‌عنوان نیمی از افراد جامعه هستیم که بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تقویت جایگاه زنان در بخش‌های مختلف، صورت پذیرفته و با عدالت نسبی جنسیتی در جامعه، مواجه هستیم به‌طوری که حداقل فرصت‌های برابر تحصیل و دانش‌آموزی، وجود داشته و فرصت‌های شغلی هم رشد قابل توجهی داشته‌اند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان این که برای رسیدن به یک جامعه سالم با امنیت روانی برای همه خانواده‌ها باید جایگاه تعریف‌شده‌ای برای والدین و فرزندان، وجود داشته باشد، تصریح کرد: امروز بنا به دلایلی از جمله وجود فضای مجازی، به‌هم‌ریختگی در این جایگاه‌ها مشاهده می‌شود که سبب کمرنگ شدن مدیریت خانواده‌ها بر روی فرزندانشان شده است چرا که فضای مجازی به‌عنوان اولین رقیب، خانواده‌ها و آموزش و پرورش را کنار زده که می‌تواند نقطه آسیب باشد. البته فضای مجازی در کنار آسیب و تهدید، می‌تواند فرصت بزرگی برای آموزش و تربیت جامعه باشد.
وی با اشاره به این که ۲۵ درصد از جامعه را دختران، تشکیل می‌دهند، گفت: باید به همان اندازه دختران را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم که برای تحقق این امر، افزایش آموزش‌ها ، توانمندسازی اجتماعی و آموزش مهارت‌های مختلف در دستور کار قرار دارد تا جامعه سالم و شادابی داشته باشیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیشگامی زنجان در تسخیر قلب اکو
خبر قبلی
بیش از ۵ هزار پرونده مددکاری در حوزه اجتماعی، مربوط به زنان و خانواده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست