1. اجتماعی
  2. درس های کرونا !

کد خبر: 14281

درس های کرونا !

” کرونا به روشنی نشان داد که تمام جادو و جمبل‌ها در قالب طب سنتی و…. در چهار گوشه جهان در برابر این ویروس زمین‌گیر شده و چشم امید همه، نهایتاً به ساحت علم پزشکی معطوف گشته است “

 

 در تاریخ وقتی فتوحات تموچین (چنگیزخان مغول) را مرور می‌کنیم، از سرعت و قدرت این مرد افسانه‌ای متحیر می‌شویم.

مردی که با اتحاد قبایل بدوی مغولستان و با گذر از دیوار بزرگ و نفوذ ناپذیر چین جهان را متعجب می‌سازد.

 فتح چین بزرگ با آن ابعاد، عطش کشورگشایی چنگیزخان را خاموش نمی‌کند. وی و سردارانش علاوه بر ایران، هند و آناتولی نیمی از اروپا و روسیه را به زنجیر می‌کشد و با چهار هزار کشتی ژاپن را محاصره می‌کند و تنها یک طوفان دریایی به داد ژاپن می‌رسد.
تموچین نیمی از جهان را به مسلخ برده و نوادگانش قرن‌ها حاکمان بلامنازع فتوحاتش می‌مانند.

و امروز کرونا همان چنگیزخان زمان خویش است!

در کمتر از دو ماه نزدیک به صد کشور جهان را در پنج قاره درنوردیده و جان هزاران نفر را گرفته و جهانی مسخر خویش ساخته است. احتمالا کرونا تغییرات شگرفی در هزاره سوم به همراه خواهد داشت و شاید اگر اغراق نباشد، می‌توان به نوعی تاریخ بشریت را به دو بخش قبل از کرونا و بعد از آن تقسیم نمود.

کووید ۱۹ ویروسی نادیدنی که مرزهای زمان و مکان، قومیت و جغرافیا را شکافته و علم و دین و تکنولوژی را به چالشی بی‌امان کشانده است.
قرنطینه شدن ۱۶ میلیون نفر در ایتالیا و درگیر شدن انگلیس و آمریکا و… نشان داد که توطئه آمریکا علیه چین و ایران در قالب بیوتروریسم توهمی بیش نیست.

 

درس‌های فراوانی باید از کرونا بیاموزیم
 بدواً لازم است که خرافات و پیرایه‌های غیر ضرور را از ادیان و اعتقادات خود بزداییم و به یاد داشته باشیم که ادیان آسمانی تنها مدعیان هدایت انسانها و تسکین آلام روحیشان هستند، نه مسئول شفابخشی جسمی در برابر نیروهای طبیعی و قهریه!

کرونا به روشنی نشان داد که تمام جادو و جمبل‌ها در قالب طب سنتی و…. در چهار گوشه جهان در برابر این ویروس زمین‌گیر شده و چشم امید همه، نهایتاً به ساحت علم پزشکی معطوف گشته است.

 کرونا چماقی بر سر ادیان راستین و مستمسکی برای تخطئه ساحت تجربی علم نیست، هرچند علم نیز به روشنی دریافت که گرچه به قعر اقیانوس‌ها و عمق کهکشان‌ها سرک کشیده است، لیکن در هزاره سوم با تمام پیشرفت‌هایش فعلاً راهی برای به زانو در آوردن ویروس کرونا نیافته است.

با این حال چشم امید همگانی به ساحت مکاشفه‌آمیز علم دوخته شده است و کماکان با حفظ توصیه‌های بهداشتی منتظریم دست شفابخش مسیحایی از آستین علم پزشکی بیرون آید و آلام کرونایی بشریت را تسکین بخش.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در زنجان بهبود یافته‌اند
خبر قبلی
اوقات شرعی امروز زنجان/ ۱۹ اسفند ۹۸
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست