1. اخبار استان
  2. دست مدیران دولتی بر گلوی شرکت‌های شبه دولتی

کد خبر: 1045

دست مدیران دولتی بر گلوی شرکت‌های شبه دولتی

دست مدیران دولتی بر گلوی شرکت‌های شبه دولتی

شرکت‌هایی همچون تهیه و تولید مواد معدنی حق مردم زنجان را بدهند

 

 

استان زنجان، استانی سرشار از ذخایر معدنی است که هر چند غرق نعمت خدا دادی بوده، اما همواره مطالبات مردم زنجان از این شرکت‌ها برای ایفای نقش توسعه‌ای، ابتر باقی مانده است.

به گزارش همدلی زنجان، استان زنجان به اندازه ظرفیت خود توسعه صنعتی پیدا نکرده و غالب توسعه آن در صنایع معدنی بوده است. این توسعه در سطح کشور نیز با نقش بی بدیل زنجانی ها رقم خورده و این صنعت سودآور سال های گذشته همواره مورد انتقاد جدی مردم زنجان بوده است.

این انتقاد به دلیل اثرات مخرب زیست محیطی و انتفای مدیران و صاحبان این صنایع از فعالیت آن بوده، در حالی که مردم زنجان و مناطقی که این صنایع در آن مستقر هستند، شاهد اثرات مثبت توسعه ای این صنایع بر زندگی خود و محیط زندگی خود نیستند.

استان زنجان منابع و ذخایر معدنی بسیار بزرگی دارد که می توان به بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه در ماهنشان اشاره کرد که امروز ذخایر کمی از آن باقی مانده و به تحقق مطالعات سه پهنه معدنی در طارم، ماهنشان و سلطانیه نیز به عنوان پهنه های جدید اشاره کرد.

این فرصت های اقتصادی مهم در استان زنجان به اندازه ای که همواره ادعا شده برای مردم زنجان گردش مالی و فایده اقتصادی نداشته و عموما مردم استان به ویژه در مناطقی همچون ماهنشان بدبینی زیادی به آن ها ایجاد شده است.

این در شرایطی بود که صبح امروز در جلسه مجمع خیرین ورزشیار استان معاون سیاسی-امنیتی استاندار خطاب به این شرکت ها گفت که اگر این شرکت ها حقوق مردم زنجان را ندهند اجازه فعالیت در استان را به آن ها نمی دهد.

در این جلسه که صاحبان صنایع سرب و روی همجون یوسف مرادلو به عنوان یکی از فعالان و خیرین ورزش استان نیز حضور داشتند انتقادات زیادی به رویکرد این شرکت ها در استان صورت گرفت و عنوان شد نیازی به دعوت مدیران از این شرکت ها برای حضور در جلسات نیست بلکه این وظیفه آن ها است که حضور یابند.

موسوی، معاون استاندار از این شرکت‌ها تحت عنوان شرکت‌های “خصولتی” نام برد که کنایه ای بر خصوصی شدن شرکت های دولتی است که به صورت ناقص در سال های گذشته انجام شده و عملا این شرکت ها تبدیل به شرکت ها شبه دولتی شدند!

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از جمله شرکت هایی است که در استان زنجان فعالیت دارد و بارهای مورد انتقاد جدی مردم و برخی مدیران قرار گرفته و در واقع عملا شاهد اقدامات توسعه ای این شرکت و امثال آن برای استان نبوده ایم! در حالی که فعالیت های امثال این شرکت ها عوارض زیست محیطی زیادی به مردم استان وارد کرده است.

به نظر می رسد در مدیریت فعلی استان عزم جدی برای مشارکت این واحدها در توسعه استان وجود دارد و عملا شاهد خواهیم بود که پنجه مدیران بر گلوی این شرکت ها سنگینی خواهد کرد.

 

 

 

 

سید بیوک موسوی، معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان در جلسه مجمع انتخابات خیرین ورزشیار استان زنجان، با بیان اینکه ورزش استان نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شود، اظهار کرد: متاسفانه این اقدام قبلا صورت گرفته بود اما در مدیریت فعلی استان این اجازه را نخواهیم داد و وضعیت ورزش استان باید توسعه بیشتری یابد.

وی بر ضرورت اهتمام جدی مدیران برای رشد و تعالی ورزش استان تاکید کرد و افزود: مدیریت استان با کسی عقد اخوت نبسته و اگر مدیری نتواند اهداف ورزش استان را برای پوست اندازی و توسعه محقق کند باید کنار برود.

این مقام مسئول خطاب به برخی شرکت های شبه دولتی فعال در استان، گفت: حضور برخی افراد در این مجمع با دعوت و حضور برخی باید مطابق با وظایف آن ها در قبال ورزش استان باشد. برخی شرکت های فعال در استان باید حقوق ورزش و مردم استان را بپردازند و این شرکت ها وظایفی در قبال مردم استان دارند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی استان در شان مردم زنجان نیست، افزود: وضعیت اداری، مدیریت شهری و سایر حوزه ها باید بگونه ای باشد که امور مردم تسهیل شود و اجازه نخواهیم داد این وضعیت در برخی از فضاها ادامه پیدا کند.

موسوی خواستار همدلی و همزبانی مدیران و مردم برای پیشبرد امور شد و تاکید کرد: شایسته نیست به هر دلیلی برخوردهای نامناسب با افراد صورت گیرد و باید فضای همدلی، هم افزایی و برادری جهت تحقق اهداف توسعه ای استان تقویت شود.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان از وضعیت تشکیل این جلسه و عدم حضور بسیاری از شرکت ها و صاحبان صنایع در آن انتقاد کرد و یادآور شد: برخی از شرکت های بزرگ مستقر در استان باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که چه آورده ای برای مردم زنجان داشته اند.

وی خواستار مشاوره اعضای مجمع خیرین ورزشیار استان با خیرین موفق استانی شد و تاکید کرد: مردم استان زنجان تجربیات موفقی در خیریه بخش های مختلف به ویژه بخش سلامت دارند و باید از افراد موفق این حوزه مشاوره لازم صورت گیرد.

موسوی مهم ترین موضوع مورد نیاز جامعه را حفظ کرامت و ارزش اخلاقی عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد در کشور، مهم ترین موضوع اجتماعی مورد نیاز جامعه حفظ اخلاق است و نباید اجازه دهیم اخلاق در جامعه آسیب ببیند.

این مقام مسئول ورزش را مولفه ای مهم برای حفظ و صیانت از اخلاق برشمرد و اظهار کرد: برای بازیابی ارزش های اخلاقی که دین اسلام نیز بر آن تاکیدات زیادی دارد باید از ورزش استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری با تمامی بداخلاقی ها به پایان رسید و همه مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر برای توسعه استان و کشور تلاش کنند.

موسوی بزرگ ترین گام جهت قدردانی از حضور پرشکوه مردم در انتخابات را خدمت صادقانه برشمرد و تاکید کرد: باید قدم های بزرگ برای توسعه کشور و ارائه خدمت به مردم انجام دهیم و بعد از یک انتخابات پرشور با تجربیات زیاد، موافقان و مخالفان در کنار یکدیگر برای رشد و تعالی کشور قدم بردارند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
منابع دولتی نیاز ورزش استان را پاسخ نمی‌دهد
خبر قبلی
نکاتی در خصوص هوشمندسازی تقاطع های شهر زنجان ۱
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست