1. اخبار استان
  2. دفاع از موقوفات وظیفه اصلی متولیان است

کد خبر: 12121

دفاع از موقوفات وظیفه اصلی متولیان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر رعایت درآمد موقوفات تأکید کرد و گفت: باید دقت کنیم که هزینه‌ها کاهش پیدا کرده و موقوفات به درستی هزینه شود، در واقع دفاع از موقوفات وظیفه اصلی متولیان است.

به گزارش همدلی‌‌زنجان” حجت‌الاسلام مختار کرمی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با متولیان موقوفات غیرمتصرفی استان زنجان با اشاره به اینکه وقف ویژگی خاصی دارد و آن اینکه وقف یک بحث شرعی و معنوی است، اظهار کرد: کسانی که به عنوان متولی در حوزه وقف فعالیت دارند، یک توفیق نصیب آن ها شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه نخستین موضوعی که متولیان باید به آن توجه داشته باشند، رعایت اصل امانت‌داری است، افزود: ناظر اصلی خداوند است، یعنی شاید دستگاه‌های نظارتی هم نظارت نکنند، ولی خدا نظارت دارد.
وی با اشاره به اینکه موقوفات امانت الهی در دست متولیان است، گفت: البته عمل متولیان نیز یک عمل ارزشمند است که باید قدردان آن بود.
کرمی به اشراف کامل متولیان به قوانین موقوفات تأکید کرد و افزود: آشنا بودن به این موضوعات موجب اداره بهتر موقوفات خواهد شد، اما اگر هم این آشنایی وجود ندارد، تأکید ما این است که یک دوره برگزار و قوانین مربوط به حوزه وقف در آن بیان شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین بر رعایت درآمد موقوفات نیز تأکید کرد و گفت: باید دقت کنیم که هزینه‌ها کاهش پیدا کرده و موقوفات به درستی هزینه شود.
وی با اشاره به اینکه دفاع از موقوفات وظیفه اصلی متولیان است، تصریح کرد: تنظیم به موقع اجاره نامه و وصول اجاره‌نامه و سایر موضوعات مربوط به حقوق موقوفات باید مورد دقت متولیان قرار گیرد تا حقی از موقوفات ضایع نشود.
کرمی همچنین با اشاره به مبحث اجرای نیات در موقوفات نیز گفت: ما در اوقاف هیچ دخل و تصرفی در نیت نداریم و موقوفات دقیقا باید بر اساس نیات واقف هزینه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه به تشریح وظایف متولیان موقوفات و اختیارات آنها پرداخت و تصریح کرد: در عین حال اگر متولی از وظایف خود سرباز زده و یا تخلفی مرتکب شود، قطعا سازمان اوقاف و سایر دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شده و می‌توانند وی را عزل کنند.
وی همچنین به بحث تبلیغ وقف از سوی متولیان نیز اشاره کرد و افزود: از متولیان انتظار داریم که گام خیر برداشته و اوقاف را در ایجاد وقف جدید کمک کنند و خدمات وقف را به مردم بیان کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مشتاق حضور کمیته تحقیق و تفحص هستیم
خبر قبلی
تظاهرات روحانی علیه دولت! #طنز
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست