دوره آموزشی بصیرت‌حسینی در مرکز مدیریت درمانی تامین‌اجتماعی استان‌زنجان برگزار شد

 

دوره آموزشی بصیرت‌حسینی در مرکز مدیریت درمانی تامین‌اجتماعی استان‌زنجان برگزار شد

 

 

 

 

یکدوره آموزشی با عنوان بصیرت حسینی و معرفت افزایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ویژه مدیران و روسای مراکز درمانی و کارشناسان ارشد ستادی در محل سالن کنفرانس مدیریت درمان استان زنجان برگزار شد .

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان، حجت الاسلام سید یعقوب موسوی استاد حوزه و دانشگاه در این دوره آموزشی هدف از قیام محرم را افزایش شور حسینی همراه با بصیرت دانست و گفت شناخت و درک عظمت حادثه عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام) در تحولات جهان اسلام ضروری است و تأثیر بسزایی در بینش سیاسی، نگرش فکری و چارچوب اعتقادی مردم دارد.

وی برگزاری چنین نشست ها با هدف تبیین عمیق‌تر ابعاد سیاسی و اجتماعی حادثه عاشورا و تثبیت نگاه نو به نهضت امام حسین(علیه‌السلام) در عصر حاضر را ضروری خواند و تصریح کرد واکاوی ابعاد مختلف قیام حسینی و فریضه بزرگ الهی و ارتباط عمیق آن با نهضت تاریخی حضرت امام حسین (علیه السلام) میتواند موجب رشد آگاهی و افکار جامعه شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تعمیق و تدقیق معارف عاشورایی باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد اظهار داشت باطن عاشورا، رحمت اکمل و اعظم است و جذباتی است که انسان را سالک و مقرب می‌کند. آنقدر این ابتلا، عظیم است که نه فقط ما،‌ بلکه ملائکه مقربین و انبیاء مرسلین هم در این وادی، سالکند و مراتبی از قربشان با بلای سیدالشهدا (ع) حاصل می‌شود.

ایشان وظیفه بزرگ امر به معروف و نهی از منکررا دو شرط اساسی مطرح کرد و افزود یکی از آنها رشد آگاهی و بصیرت است بطوریکه سیدالشهدا (ع) و عاشورای حضرت، آن پناهگاه و جریان و کهفی است که اگرهمه موحدین عالم وقتی نمی‌خواهند تسلیم دستگاه شیطنت و دنیاپرستی و فرعون‌ها بشوند، باید به آن پناه ببرند و این پناهگاه است که حتما آن‌ها را به مقصد می‌رساند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیام قیام سالار شهیدان بخاطر این استکه شرافت، در بندگی خدا است و معیار، این است که انسان در این فضا، بندگی بکند و اصلا خدای متعال این بساط را برای بندگی درست کرده است و همه باید به خدای متعال برسند؛ عده‌ای با شفاعت و دستگیری و فداکاری و عده‌ای هم به گونه دیگر. بدین طریق داستان کربلا داستان هدایت انسان به سوی خدا است.

وی در پایان این نشست روشن بینی را از خصوصیات بارز اباعبداله الحسین (ع) عنوان کرد و افزود یکی از چیزهایی که به نهضت حسین بن علی(ع) ارزش زیاد می دهد، روشن بینی است، یعنی حسین(ع) در آن روز چیزهایی را در خشت خام دید که دیگران در آینده هم نمی دیدند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
امضا تفاهم‌نامه همکاری بین منابع طبیعی و سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان
خبر قبلی
تشکیل کارگروه جهت حل مشکل دفع پسماند در شهرک صنعتی روی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست