1. اقتصادی
  2.  رازهای بیزنسی یک «بچه پولساز»!

کد خبر: 11785

 رازهای بیزنسی یک «بچه پولساز»!

کار آفرین ۳۵ ساله‌ای که ۲۵ هزار شغل ایجاد کرده است

مهدی نایبی، مدیرعامل اولین استارتاپ موتوری ایران می‌گوید:

من از سن سه سالگی به فرانسه رفتم و رشد و تحصیلم در آنجا بود. بعد از آن به مدت چهارده سال برای کار در انگلیس بودم. اولین قسمت زندگی کاری من در بانک و فاینانس بود و برای دویچه بانک و مریلینچ کار کردم .

بخاطر موقعیتی که در بانک داشتم، به من اجازه داده بودند که به سایر نقاط دیگر دنیا سفر کنم. در ده الی دوازده سال به هر جا که می رفتم، رویدادها و پدیده‌های جدید اقتصادی و مالی را می دیدم. بخصوص این موضوع در بیزنس‌های اینترنتی قابل توجه بود.

کار من در بانک، فروش سهم شرکت‌های راه یافته به بورس بود. طی سالیان سال بررسی اطلاعات شرکت هایی که می‌خواستند وارد بورس‌های معتبر همچون نیویورک و لندن و همچنین کشورهای آسیا، خاورمیانه شوند، ما را متوجه این واقعیت کرد که بیشتر این شرکت‌ها، شرکت‌های اینترنتی هستند.

ابتدا من دنبال این بودم که بیزنس مدلی را پیاده‌سازی کنم که خیلی سریع رشد کند. تهران هم یکی از گزینه‌های راه‌اندازی بیزنس جدیدم بود. تا اینکه حدود دو سال پیش، کارهای اولیه را آغاز کردم. در ابتدا حدود شش ماه پتانسیل‌های رشد در بازار ایران را بررسی کردم. در این مدت بدنبال کانسپت (concept) هایی رفتم که در سایر نقاط دنیا موفق شده ولی هنوز در ایران جا نیفتاده بودند.

من متوجه شدم که زیر ساخت‌های لازم برای کار موفق استارتاپی در ایران در حال فراهم شدن است. سرعت مناسب اینترنت، تعداد گوشی‌های هوشمند، شناخت آدم‌ها از طریق آنلاین و همچنین موفقیت سایت‌های فروشگاهی مانند «دیجی کالا» و سفارش تاکسی مانند «اسنپ»، زمینه ترغیب به سمت حضور در عرصه استارتاپی را در تهران فراهم کرده بود.

با بررسی‌هایی متوجه شدیم که کانسپ های فعال در کار خرید و فروش اینترنتی ملک، فروشگاه‌های اینترنتی، سفارش آنلاین غذا و لجستیک مانند حمل و نقل و جابجایی بسته و مسافر، بیزنس نسبتا بالایی دارند. مدتی در مورد بازار پیک در تهران تحقیق کردم و دریافتم که تاکنون در این زمینه هیچ کس از تکنولوژی استفاده نکرده و برای سیستم حمل و نقل شهری پلتفورم جدیدی را راه‌اندازی نکرده است
بنابراین با یک تیم برنامه‌نویس کار را شروع کردم و با چند تست اولیه مشاهده کردم که در این کار موفق شده‌ایم. شرکت «الوپیک» علاوه بر تهران، در شیراز، اصفهان، کرج، مشهد و تبریز فعال است و هم اکنون ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر از طریق این شرکت درآمد کسب می کنند.
منبع:کارخانه‌دار

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نتیجه انتخابات درون گروهی مجمع نیروهای انقلاب زنجان اعلام شد
خبر قبلی
زنجان لرزید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست