1. اقتصادی
  2. راز افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها توسط دولت…!

کد خبر: 7804

راز افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها توسط دولت…!

پیش‌بینی اکثر مراکز داخلی و بین‌المللی در مورد تورم متوسط سال آینده بیش از ۳۰ درصد و تورم نقطه به نقطه نیز بالای ۴۰ درصد است این سوال را مطرح کرده که دولت براساس چه منطقی افزایش حقوق را ۲۰ درصد پیشنهاد داده است؟

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس با عنوان «بودجه به زبان ساده»، اشاره شده که برخی معتقدند دولت می‌تواند با کمک بانک مرکزی خلق پول کند و با این کار به معیشت مردم کمک کند و در توجیه این کار می‌گویند که بعد از اتمام دوره گذار می‌توان اصلاح پولی کرد و صفر‌های پول را برداشت.

اما تجربه کشورهای مواجه با کسری بودجه نشان داده هرگاه کسری بودجه دولت، پولی شود یعنی دولت با چاپ پول آن را بپوشاند، بسته به میزان پولی شدن این کسری، تورم در پیش خواهد بود و همزمان با گذاشتن پول در جیب مردم، از جیب دیگر مقدار بیشتری برداشته می‌شود.

کارشناسان مرکز پژوهش‌ها معتقدند راه بهتر آن است که دولت اول هزینه‌های غیرضروری را بکاهد و از پرداختی به درآمدهای بالا بکاهد یا رشد آنها را کاهش دهد و همزمان درآمدها را افزایش دهد؛

مثلا اگر معافیت یا فرار مالیاتی در اصناف گوناگون وجود دارد، آنها را افزایش دهد یا افزایش دستمزدها را برای افراد دارای دستمزد پایین بیشتر اعمال و برای درآمدهای بالاتر کمتر اعمال کند یا… و خلاصه تا حد امکان به فکر چاپ پول نیفتد.
👈 دنیای اقتصاد

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شاهین طلایی جشنواره تبلیغات کشور برای شهرداری زنجان
خبر قبلی
پرواز زنجان-مشهد و بالعکس از شنبه برقرار می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست