1. اجتماعی
  2. راهنمای خودمراقبتی خانواده(۱) تب!

کد خبر: 3085

راهنمای خودمراقبتی خانواده(۱) تب!

راهنمای خودمراقبتی خانواده(۱) تب!

تب چیست و روش‌های اندازه گیری آن

 

 

 

 

خودمراقبتی گام نخست در سلامتی بوده و دارای چهار گروه طبقه‌بندی شده شامل، خودمراقبتی برای حفظ سلامت، خودمراقبتی برای ناخوشی های جزیی، خودمراقبتی در بیماری های مزمن و خودمراقبتی در بیماری‌های حاد است.

 

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ بخش عمده ای از بیماری ها را بیماری های جزئی تشکیل می دهند.  بیماری هایی که در مدت کوتاه، بدون درمان یا با درمان های خانگی ساده بهبود می‌یابند. هدف این سلسله نوشتارهای در خصوص خودمراقبتی برای بیماری‌های جزئی است.

تب یا درجه حرارت بالاتر از دمای طبیعی بدن معمولا علامت یک عفونت است و به خودی خود یک بیماری به شمار نمی آید. تب یکی از راه های جنگیدن بدن با عفونت های ها بوده و اگر تب مشکلی ایجاد نکند درمان آن هم ضرورت ندارد.

کودکان کمتر از سه ماه بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، مبتلایان به بیمار یهای جدی و افرادی که به تازگی تحت جراحی قرار گرفته اند باید برای هرگونه تبی به پزشک مراجعه کنند.

 

 

 

 

چگونه دمای بدن اندازه‌گیری می‌شود؟

برای اندازه گیری دمای بدن باید ابزار مناسب در اختیار داشته باشید. شما نمی توانید به اندازه گیری دما با لمس پیشانی با دست اعتماد کنید. کا توصیه می کنیم یک دماسنج الکترونیک یا جیوه ای تهیه کنید. بهترین راه اندازه گیری دما در نوازددان و کودکان استفاده از دماسنج زیر بغل است.

درجه حرارت بدن نوزاد بین  ۳۵ تا ۳۶.۴ درجه سانتی گراد(درجه حرارت زیربغل) نیز نشانه سردی بدن است که باید از طریق تماس با پوست گرم نگه داشته شود. در صورت عدم فزایش درجه حرارت بدن نوزاد در عرض ۲ ساعت دوباره تب او را ارزیابی کنید.

در بزرگسالان و کودکان بزرگ تر می توان از دمای دهانی استفاده کرد. ممکن است دمای دهان با غلط بالا یا پایین باشد، بسته به اینکه به تازگی نوشیدنی گرم یا سرد مصرف شده باشد. اگر مایعی نوشیده شده است حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس از راه دهان دمای بدن را اندازه گیری کنید. تنفس هم دهان را خنک می کند. اطمینان پیدا منید که دماسنج جیوه ای را پیش از استفاده تکان داده اید و محل ستون مایع رون آن  زیر ۲۷ درجه سانتی گراد است.

در کودکان خردسال که برای اندازه گیری دهانی دمای بدن همکاری نمی کنند یا ممکن است دماسنج را گاز بگیرند، اندازه گیری دمای زیربغل لازم می شود، اندازه گیری دمای مقعدی در کودکان توصیه نمی‌شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
عرضه مستقیم تخم مرغ با هدف تعدیل قیمت ها در استان زنجان
خبر قبلی
قیمت پایه تخم مرغ زنجان در استان‌های مبداء تعیین می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست