راه‌اندازی مخزن اکسیژن مایع ٢٠ تنی در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان

زینب زمانی

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) گفت: با تلاش های ستاد مدیریت درمان استان زنجان در تامین اعتبار (هفت میلیارد ریالی) مخزن اکسیژن مایع ٢٠ تنی خریداری و در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان راه اندازی شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  دکتر کبری شاکری با بیان این مطلب، اظهار کرد: تامین اکسیژن مصرفی این بیمارستان از طریق شارژ کپسول‌ها و سیلندرهای پر فشار صورت می‌گرفت. با توجه به بالا بودن هزینه نقل و انتقال و نگهداری، این مرکز اقدام به خرید و راه اندازی یک دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی با ظرفیت ۶٠٠ لیتر نمود که می تواند با جداسازی اکسیژن محیط و حذف نیتروژن هوا، اکسیژن تقریبا خالص و فشرده را در اختیار افراد قرار دهد. به این ترتیب نیازی به استفاده از سیلندرهای اکسیژن نبوده و میزان اکسیژن مورد نیاز هر فرد، از محیط تامین می شود.

وی افزود: از مجهز بودن بخش‌های اختصاص‌ یافته به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) به اکسیژن سانترال که امکان درمان بیماران محتاج اکسیژن بعد از پاندمی کرونا خبر داد و اظهار کرد: ۴۰ کپسول اکسیژن جدید، ۲ عدد ونتیلاتور و ۲ عدد بای‌پپ در این مرکز برای بهبود خدمت‌رسانی و ارتقای ایمنی بیماران کرونایی جهت سرویس دهی بهتر به همشهریان عزیز خریداری شده است.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) با اشاره به خریداری یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع با ظرفیت ۲۰ تنی قبل از سال نو، یادآور شد: مرحله نصب و استقرار این دستگاه به اتمام رسیده و بهره برداری از آن در هفته‌های آتی انجام خواهد شد؛ گفتنی است با توجه به بالا بودن ظرفیت و حجم مخزن قادر به تامین اکسیژن مورد نیاز تمام بخشهای بستری خواهد بود که در صورت راه اندازی این مخزن ، دستگاه اکسیژن ساز و سیلندرهای پر فشار به عنوان پشتیبان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بالای اکسیژن در زمان کرونا اکسیژن موجود جوابگو نبوده و این امر باعث بوجود آمدن خلع در تامین اکسیژن مورد نیاز می‌گردید که نهایتا در خواست مجوز با ظرفیت بالا در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ترک فعل و کارشکنی مدیر
خبر قبلی
فیلم: نجات مادران باردار توسط بالگرد اورژانس زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست