راه‌یابی ۲ نمایش از زنجان به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی

راه‌یابی ۲ نمایش از زنجان به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی

 

 

 

نمایش «ماهرخ» به کارگردانی ساسان قجر و نمایش “کچل اوغلان” به کارگردانی حمیدرضاقزلباش از زنجان به هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی راه پیدا کردند.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، نمایش ماهرخ در بخش صحنه‌ای “رقابتی” جشنواره حضور داشته و “کچل اوغلان” نیز در بخش “مرور” این جشنواره شرکت می‌کند.

ساسان قجر، با اشاره به اینکه جشنواره از هشتم تا ١۵ شهریورماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: ٢۵ اثر در بخش رقابتی شرکت دارند.

به گفته وی، نمایش«ماهرخ»  به نویسندگی علی‌اکبر اصانلو و ساسان قجر برای حضور در هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی پذیرفته شد.
قجر هیئت انتخاب جشنواره را متشکل از هنگامه مفید، بهزاد فراهانی و رحمت امینی معرفی کرده و افزود: با ارزیابی ۵۳ نمایش راه یافته به مرحله بازبینی، ۲۵ نمایش برای حضور در بخش صحنه‌ای این جشنواره معرفی شده است.
در نمایش «ماهرخ» که توسط موسسه تئاتر آزاد بهاران تولید شده است، رحمان محمدی، عباس ادیب، محمد احمدی، محمد امین محمدی، الهه نصیری و ساسان قجر به ایفای نقش می‌پردازند.
«ماهرخ »  داستان جوانی است که عاشق دختری می‌شود ولی مدتی بعد متوجه می‌شود دختر ناپدید شده و بعد از گذشت چند سال دختر را پیدا می‌کند ولی دختر طلسم شده و چهره‌اش تبدیل به عجوزه‌ای پیر شده و جوان برای پیدا کردن طلسم جوانی معشوقه خود، راهی کویر می‌شود و طلسم جوانی را پیدا می‌کند و دختر را به حالت قبلی برمی‌گرداند.

حمیدرضا قزلباش نیز که با نمایش “کچل اوغلان” در این جشنواره حاضر خواهد شد، در مورد کار خود گفت: این نمایش برای بازبینی ارسال شد و در نهایت ١۴ اثر برای شرکت در بخش “مرور” جشنواره پذیرفته شد که “کچل اوغلان” نیز یکی از آنها بود.

وی برگزاری این جشنواره را هر دو سال یکبار اعلام کرده و افزود: پیش از این نمایش “کچل اوغلان” به جشنواره بین‌المللی فجر نیز راه پیدا کرده و ١٠ جایزه از جشنواره تئاتر استانی زنجان در رشته‌های مختلف را از آن خود کرده است.

گفتنی است هیئت انتخاب بخش مرور هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی متشکل از اردشیر صالح‌پور، محمدحسین ناصربخت و هادی عامل بودند که ١۴ نمایش را برای حضور در این بخش برگزیدند.

در میان  آثار راه‌یافته به بخش مرور جشنواره می‌توان به نمایش “بیژن و منیژه” نوشته شده براساس طومارهای نقالی و کارگردان صدف مهدیان از قزوین (دانشگاهی)، نمایش “تاراج نامه” نویسنده بهرام بیضایی، کارگردان احسان مالمیر از تهران، نمایش “چهل گیس” نویسنده و کارگردان حسین جمالی از تهران، نمایش “حکایت نیرنگ و ارنگ” نویسنده سید هاشم خان شافعی، کارگردان نغمه رضایی از تهران (دانشگاهی)، نمایش “راز عروسک” نویسنده داوود فتحعلی‌بیگی، کارگردان شیوا رضائی از تهران (دانشگاهی)، نمایش “سیاه بازی میرزا فرفره” نویسنده داود فتحعلی‌بیگی، کارگردان  مهدی (مجید) پتکی از رشت، نمایش “کچل اوغلان” نویسنده علیرضا فریدراد، کارگردان حمیدرضاقزلباش از زنجان، نمایش “گنبد به دوش” نویسنده و کارگردان پوپک عظیم‌پور از تهران (دانشگاهی)، نمایش “گنبد گاه” نویسنده و کارگردان هرش آرمند از تهران، نمایش “مجلس نامه” نویسنده برداشت آزاد (محمدرحمانیان)، کارگردان محمدعلی دانشگر از سمنان، نمایش “نقل نغض گردآفرید” نویسنده فوزیه قره گوزلویی کارگردانی گروهی از تهران (دانشگاهی)، نمایش “وقایع اتفاقیه مفقودالپدر” نویسنده حسین آشوری، کارگردان مریم جلیلی از تهران (دانشگاهی)، نمایش “ولیمه” نویسنده و کارگردان حسینعلی عمادی، هادی کیانی از خمینی شهر و نمایش “هزار و یک مکر” نویسنده شهناز روستایی، کارگردان برکه فروتن از تهران (مشروط) اشاره کرد.

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی با دبیری داود فتحعلی بیگی در شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صندوق قرض الحسنه خبرنگاران در زنجان تشکیل می‌شود
خبر قبلی
برخورد سمند با تویوتا کمری در زنجان ۴ کشته بر جای گذاشت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست