راه و شهرسازی زنجان چطور ۷۵ هکتار زمین به محدوده شهر اضافه کرده است؟

نائب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در سخنان انتقادی نسبت به طرح جامع شهر زنجان، گفت: راه و شهرسازی زنجان چطور ۷۵ هکتار زمین به محدوده شهر اضافه کرده است؟ اما اجازه افزایش محدوده زمین های شهرک های تعاونی داده نشده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛سجاد خدایی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه باید در طرح جامع شهر زنجان علاوه بر مسائل کارشناسی به موضوعات مدیریتی نیز توجه جدی صورت گیرد، اظهار کرد: باید به مشکلات مردم در طرح جامع شهر زنجان توجه جدی صورت گرفته و به برخی ابهامات در خصوص مسائل توسط مسئولان متولی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به مشکلات شرکت های تعاونی در خصوص زمین های خارج از محدوده، افزود: راه و شهرسازی استان ۷۵ هکتار از زمین های خود را وارد محدوده می کند اما شرکت های تعاونی که ۸ هزار و ۵۰۰ خانوار درگیر آن هستند، مورد بی توجهی قرار می گیرند. قدمت این ها با گلشهر کاظمیه یکی بوده اما در آن مقطع حمایت هایی صورت گرفته که هم اکنون وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه متاسفانه نقش و اهمیت شورا در تصویب طرح جامعه مورد بی توجهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر طرح جامع نیازمند تایید شورا است، چرا عدم تایید نکردن آن به منزله تایید است! جایگاهی که برای شورا و شهرداری در تصویب این طرح پیش بینی شده گویای بی‌توجچهی به جایگاه شورا است و این موضوع باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد زمان بندی که برای تصویب طرح جامع شهر زنجان توسط شورای اسلامی شهر زنجان پیش بینی شده گویای بی تدبیری مدیریتی و یا اقدام تعمدی است، اظهار کرد:شهرداری و شورا نوک پیکان خدمات شهری هستند و  مستقیم در خصوص مشکلات با مردم در خصوص مسائل شهری ارتباط دارند. سوال اینجاست که اداره کل راه و شهرسازی و استانداری چه اندازه ای درگیر هستند؟ باید نظرات شورا و شهرداری پررنگ تر دیده شود.

خدایی با اشاره به اینکه احتمال وجود رایزنی بخش دولتی، خصوصی و تعاونی در طرح جامع شهر زنجان وجود دارد، افزود: چطور می شود ترانسفو از محدوده خارج شود و بخش دیگر اضافه شود ! شهر زنجان نیازمند منطقه ویلایی است. منطقه ویلایی نشین نداریم. باید به آن توجه شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اضافه کردن روستاهای نزدیک به عنوان شهرک های منفصل به شهر زنجان را یادآور شد و گفت: در شرایط فعلی شهرداری برای ارائه خدمات با کیفیت به مناطق مختلف شهری مشکلاتی دارد. حالا روستاها را تحویل بگیریم باید توان خدماتی آن را نیز داشته باشیم. اگر این موضوع کمک به بحث جمعیتی شهر باشد و برای رسیدن به کلانشهر شدن زنجان می تواند قابل توجیه و مناسب باشد. چرا که می توانیم از مزایای کلان شهر بودن استفاده کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شکست شهرداری و شورای شهر زنجان در مقابله با سدمعبر
خبر قبلی
کشف احشام قاچاق درزنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست