1. اخبار استان
  2. ردیف اعتباری لازم برای پروژه سبزه میدان تعریف می‌شود

کد خبر: 2087

ردیف اعتباری لازم برای پروژه سبزه میدان تعریف می‌شود

ردیف اعتباری لازم برای پروژه سبزه میدان تعریف می‌شود
۳۱ هزار مترمربع از زیربنای پروژه کاهش یافته است

 

 

 

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری زنجان به منابع مالی تعریف شده برای اجرای پروژه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مالی فعلی ردیف اعتباری از بخش دولتی برای پروژه سبزه میدان تعریف می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه خبری استانداری زنجان؛ جواد رحمتی در جلسه هم اندیشی اولویت‌های عمرانی شهر زنجان، با بیان اینکه دولت حمایت لازم برای اجرای پروژه سبزه‌میدان را خواهد داشت، اظهار کرد: رویکرد مدیریت استان کمک به مدیریت شهری برای پیش برد اهداف توسعه شهر زنجان بوده و در این راستا نیز با ابزارهای قانونی کمک های مالی لازم را انجام داده که از جمله آن می توان به کمک های صورت گرفته در غالب کمیسیون ماده۵ اشاره کرد.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر زنجان باید در انتخاب شهردار دقت نظر کافی را داشته باشد، افزود: امیدواریم اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با ۹ رای شهردار منتخب را انتخاب و در ادامه مسیر پشتوانه قوی اجرایی و تصمیم‌گیری برای وی باشند تا مشکلات شهر زنجان از جمله پروژه سبزه میدان برطرف شود.
این مقام مسئول هنر شورای اسلامی شهر را تعریف منابع جدید مالی برای شهرداری عنوان کرد و یادآور شد: سهم بودجه ای شهرداری زنجان به نسبت بسیاری از شهرهای همتراز به خوبی رشد نکرده و باید با تعریف منابع مالی جدید نسبت به تقویت مالی مدیریت شهری زنجان اقدام کرد.
وی تعریف پروژه های مشارکتی در شهرداری زنجان را یکی از اقدامات مهم سال های اخیر برشمرد و تاکید کرد: با تعریف این پروژه ها عملا شهرداری زنجان سهم مشارکت خود را در ابتدا پرداخت کرده و در پایان پروژه سود خود را نقدا دریافا خواهد کرد که در گردش مالی آن بسیار موثر خواهد بود.
رحمتی شناخته شدن هر شهری را با تکیه بر نمادهای آن شهر توصیف کرد و گفت: میزان توسعه یافتگی شهرها در تعریف فضاهای واحد شهری و نمادهای آن بوده و زنجان برای تعریف طراحی پروژه سبزه میدان و خبق فضای شهری عمومی و نماد شهری انرژی زیادی صرف کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به طرح منتخب پروژه سبزه میدان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح که طی فرایند مسابقه بین گروه های متخصص برتر کشور توسط هیئت داوران انتخاب شده به اعتقاد کارشناسان و هیئت داوران یکی از بهترین طرح های موفق شهرسازی کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه پروژه سبزه میدان هم اکنون به صورت پیمانکاری در دستور اجرا برای فاز نخست قرار دارد، افزود: فاز نخست این پروژه به صورت پیمانکاری طی فراخوانی شرکت منتخب خود را شناسایی کرده و توافق شده به صورت ۸۰ درصد غیرنقدی و ۲۰ درصد نقدی انجام شود.
رحمتی از کاهش ۴۰ درصد از سطوح قبلی تعریف شده در پروژه سبزه میدان خبر داد و گفت: مطابق با نظر شورای عالی معماری-شهرسازی و توافقات صورت گرفته مقرر شده که این میزان از سطوح کاهش یافته که ۳۱ هزار مترمربع از زیربنای تعریف شده پروژه کاهش خواهد یافت.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکید شده دخالت در پروژه به صورت راهبری باشد، افزود: رویکرد و سیاست تعریف شده در این راستا کاهش مداخلات مستقیم در پروژه و حضور بخش خصوصی در فازهای بعدی پروژه در کنار ورود به بدنه طرح در غالب رعایت قوانین و مقررات موجود است.
وی به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص پروژه سبزه میدان اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته مطابق با تکلیف طرح تفصیلی شهر زنجان، شهرداران سابق نسبت به انجام تملکات در پروژه اقدام کردند و در آذر ماه ۹۲ بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد تملکات پروژه انجام شده بود.
رحمتی با بیان اینکه در ابتدای کار تلاش شد پروژه به صورت سرمایه گذاری تعریف شود، افزود: فراخوان لازم در این خصوص داده شد و شرکت کهن دژ میلاد به عنوان شریک پروژه انتخاب شد که به دلیل مشکلاتی که برای بناد تعاون ناجا پیش آمد، پروژه با مشکل مواجه شده و عملیات اجرایی و روند تعریف شده متوقف شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان پروژه سبزه میدان را یک میدان شهری برای تعاملات اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این پروژه به دلیل نبود سودآوری بالا ورود سرمایه گذاران توجیه لازم را نداشت و از اینرو تصمیم گرفته شد رویکرد اجرایی آن در فاز نخست به سمت پیمانکاری حرکت کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
عبور از پروژه های مهم شهر زنجان با عمل‌گرایی و پرهیز از آرمان‌گرایی
خبر قبلی
لازمه حرکت پرشتاب کشور برای توسعه “بهره‌وری” است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست