1. اجتماعی
  2. رصدخانه زنجان، یکی از جاذبه ‌های گردشگری استان است

کد خبر: 3760

رصدخانه زنجان، یکی از جاذبه ‌های گردشگری استان است

رصدخانه زنجان، یکی از جاذبه ‌های گردشگری استان است

 

 

 

 

استاندار زنجان گفت: رصدخانه زنجان، یکی از جاذبه ‌های گردشگری استان است و با توجه به اینکه رصد شبانه ستارگان با بهره ‌مندی از پتانسیل دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه با حضور پروفسور ثبوتی به عنوان یکی از منابع و ظرفیت ‌های علمی و نجومی استان صورت می گیرد، لذا باید از این ظرفیت برای توسعه ستاره ‌شناسی استان و کشور، نهایت بهره ‌مندی صورت گیرد.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در آیین آغاز به کار هفتمین کارگاه عکاسی نجومی با عنوان «جهان در شب»، با بیان اینکه خداوند در قرآن می ‌فرماید زمین، آسمان، طبیعت و دریا را برای زندگی انسان ‌ها خلق کردم تا به زیبایی از آنها استفاده نماید و لذت ببرد، اظهار کرد: خداوند، این ‌گونه مردم را در عظمت آفرینش و استفاده بهینه از آن ترغیب می ‌کند، اما هنگامی که انسان به زشتی از طبیعت استفاده می ‌کند، زیبایی ‌های آن از بین رفته و دیده نمی ‌شود.
وی با بیان اینکه زیبایی ‌های آسمان، نامحدود است، ادامه داد: انسان به هر اندازه ‌ای ماهر باشد، اما باز هم بخش اندکی از عظمت و زیبایی ‌های آسمان را می ‌تواند دریافته و لمس کند؛ چرا که خالق بزرگ، جهان هستی را کم ‌نظیر و با عظمت خلق کرده است و عکاسانی هم که وارد این حوزه می ‌شوند، به اندازه اندکی، توانایی دیدن آن را پیدا می ‌کنند.
درویش ‌امیری با اشاره به اینکه ایران، اماکن پر جاذبه ‌ای برای بهره ‌مندی و لذت انسان ‌ها دارد که متاسفانه کمترین بهره ‌برداری از آن به عمل می‌آید، گفت: کویر ایران، ثروت و ظرفیتی بزرگ و گنج خفته ‌ای است که علاوه بر ظرفیت برای ایرانی ها، یک تفرجگاه بسیار بزرگ و دیدنی برای جهانیان به شمار می ‌رود؛ به ‌گونه ‌ای که طی سال ‌های ۹۲ و ۹۳، بیش از ۴۵۰ هزار گردشگر خارجی، میهمان کشور بوده و با حضور در دل کویر، از شب ‌های آرام و زیبای آن لذت برده ‌اند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخشی از کویر ایران واقع در استان ‌های خراسان جنوبی و کرمان در مدت ۲۰ الی ۳۰ روز از سال، گرم‌ ترین نقطه جهان محسوب می ‌شود، خاطر نشان کرد: کویر ایران، سخت بوده و سرسختی آن، مانع نمود زیبایی اش شده است. لذا گرچه در ظاهر، مناطق کویری، فاقد لطافت و آسایش موجود در جنگل ‌هاست، اما با این حال، هرگز زیبایی ‌های مناطق کویری در جنگل ‌ها مشاهده نمی ‌شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طرح گذر‌نوروز در شهر زنجان برای نوروز ۹۷ اجرایی شود
خبر قبلی
زباله‌گردهای زنجان شناسنامه دار می‌شوند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست