رویکرد کارآفرینانه مستلزم تضمین تولید ثروت و ارزش افزوده اقتصادی است

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اهمیت کارآفرینی در توسعه استان، گفت: رویکرد کارآفرینانه مستلزم تضمین تولید ثروت و ارزش افزوده اقتصادی است.

طیب جعفری در گفت و گو با همدلی‌زنجان، با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده در فعالیت های اقتصادی معیار اساسی در ارزیابی موفقیت یا عدم موفقیت آن فعالیت قلمداد می شود، اظهار کرد: به بیان دیگر چنانچه هرگونه فعالیت اقتصادی اعم از آنکه در بخش صنعت ،کشاورزی یا خدمات صورت پذیرد، چنانچه تولید ثروت و ارزش افزوده از محل آن فعالیت به نحو مطلوب اتفاق نیفتد در فضای رقابت آن فعالیت اقتصادی محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه اهمیت نگاه و رویکرد کارآفرینانه به کسب و کار از این بعد دارای اهمیت می باشد، افزود: رویکرد و نگاه کارآفرینانه مستلزم تضمین تولید ثروت و ارزش افزوده در فعالیت اقتصادی است . از اینرو برنامه ریزان و کنشگران اقتصادی چه در بخش دولتی و چه در بخش غیر دولتی چنانچه به دنبال حفظ و ارتقاء جایگاه اقتصادی خود بازارهای داخلی و بین المللی هستند ناگزیر از تکیه بر رویکرد های کارآفرینانه خواهند بود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه ارتباط بین نرخ اشتغال و رشد اقتصادی در اغلب موارد مثبت و مستقیم بوده است لیکن برخی از صاحبنظران ، مقوله اشتغال را امری مستقل و نیازمند برنامه ریزی جداگانه در سطح کلان می دانند، یادآور شد: در عین حال نظر غالب در این حوزه مربوط به کسانی است که اشتغال را تابعی از فرآیند رو به رشد کلیت اقتصاد می دانند. صرفنظر از اینکه نگاهمان به کدامیک از دو مبنای یاد شده نزدیک تر باشد رویکرد کارآفرینانه ای که متضمن توجه به ایده های نو، خطر پذیری و اقتصاد مبتنی بر دانش می باشد اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به وضعیت واحدهای تولیدی و کشاورزی که علی رغم تمام پیشرفت های علمی کماکان به صورت سنتی اداره می شوند و با کوچکترین نواسانات بازار مشتریان خود را از دست می دهند و به تبع آن فرصت های شغلی خود را از بازار کار حذف می نمایند مؤید این مطلب می باشد. بدین جهت می توان گفت که نه تنها رشد اقتصادی فزاینده نیازمند نگاه کارآفرینانه است بلکه تضمین اشتغال ناشی از اقتصاد فعلی هم جزء در سایه این نگاه امکان پذیر نیست . یکی از مصادیق اصلی در مفهوم حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی که متوجه تولیدگران می باشد کارآفرینی و تکیه بر اقتصاد دانش بنیان بوده و کالاهایی که طی فرآیندی پر هزینه و احیاناً با کیفیت پایین تولید می شوند عملاً فرصت استفاده از نگاه حمایتی دولت و مردم را از دست خواهند داد .

جعفری با بیان اینکه بدنه مدیریتی و کارشناسی دولت نگاه توسعه گرا به اقتصاد را به عنوان رویکرد محوری اتخاذ کرده که قطعاً بخش قابل توجهی از این رویکرد از منظر حمایت از فعالیت های کارآفرینی تعریف شده است، اظهار کرد: تشکیل معاونت علمی و فناوری زیر ساختار ریاست جمهوری، توسعه کمی و کیفی پارک های علم و فناوری، مراکز رشد ایجاد ساختارهای برنامه ای و اجرایی در اغلب وزارتخانه ها تحت عنوان دفاتر کارآفرینی، و به صورت ویژه ایجاد معاونت کارآفرینی و اشتغال در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نشانه هایی از اراده دولت در این راستا می باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همواره بین ساختار سنتی موجود اعم از آنکه این ساختار در حوزه فرهنگ، سیاست یا اقتصاد باشد با رویکردهای نوین مواجه های پایان ناپذیر وجود داشته و خواهد داشت، اظهار کرد: عرصه اقتصاد و مشخصاً کارآفرینی از این قاعده مستثنی نیست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نقدی بر طرح ۹۰ نماینده برای جرم انگاری داشتن کانال و گروه در شبکه های مجازی
خبر قبلی
پیش‌بینی نرخ ارز تا پایان ۹۷
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست