1. اخبار استان
  2. رویکرد اجرایی بازآفرینی شهری نیازمند تغییر است

کد خبر: 2048

رویکرد اجرایی بازآفرینی شهری نیازمند تغییر است

 

رویکرد اجرایی بازآفرینی شهری نیازمند تغییر است

ضرورت توجه به احیای بافت قدیمی در اطراف بازار تاریخی زنجان

 

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه های ستاد بازآفرینی شهری، گفت: رویکرد اجرایی بازآفرینی شهری نیازمند تغییر است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، جواد رحمتی در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان، با بیان اینکه مشوق‌های ارائه شده در بافت های ناکارآمد شهری دارای اشکالات فنی شهرسازی است، اظهار کرد: ارائه مشوق های تراکمی برای ساخت بنا در بافت های قدیمی شهر که معابر کوچکی دارند موجب بروز مشکلات شهرسازی می شود.

وی با باین اینکه دو نوع رویکرد فیزیکی و حیاتی به بافت های شهری وجود دارد، افزود: رویکرد فعلی در کشور رویکرد فیزیکی بوده و حیات در بافت شهری مورد توجه قرار نگرفته که این رویکرد دارای اشکال بوده و نیازمند بازنگری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خواستار توجه به احیای بافت های قدیمی در شهر زنجان شد و تاکید کرد: بافت اطراف بازار تاریخی زنجان در جنوب شهر که منتهی به باغات جنوب شهر بوده نیازمند احیای مناسب است.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان می توان چند نقطه شهری با چند پروژه برای بازآفرینی شهری تعریف کرد، گفت: تقویت باقت های تاریخی و قدیمی شهر با رویکرد گردشگری می تواند اقتصاد محلات را تقویت کرده و جهت گیری درستی برای برنامه های توسعه ای شهر باشد.

رحمتی افزایش کارکرد برنامه های ستاد بازآفرینی شهری را نیازمند تفکیک بافت های مختلف شهری عنوان کرد و افزود: باید بافت های مختلف با کارکردها و ویژگی های مختلف را تفکیک کرده و برای هر بافت شهری متناسب با شرایط آن برنامه ریزی کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳۰ درصد بافت شهری کشور شامل بافت ناکارآمد می‌شود
خبر قبلی
جشنواره روستا در زنجان برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست