رویکرد و نگاه مدیران به بافت ناکارآمد شهری استان، نیازمند تغییر است

رویکرد و نگاه مدیران به بافت ناکارآمد شهری استان، نیازمند تغییر است

حاشیه ‌نشینی، یکی از مهم ‌ترین مشکلات اجتماعی کشور است

 

 

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه گزارش های ارائه شده در خصوص بافت ناکارآمد شهری استان رضایت بخش نیست، گفت: رویکرد و نگاه مدیران به بافت ناکارآمد شهری استان، نیازمند تغییر است.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان، با بیان اینکه باید به نمونه های موفق توانمندسازی بافت های شهری کشور توجه شود، اظهار کرد: تا زمانی که نگاه و رویکرد مسئولان این حوزه نسبت به بافت های مختلف شهری تغییر نکند، نمی توان در این بخش به موفقیت ملموسی دست یافت.
وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته به بافت های ناکارآمد شهری، توجه خاصی نشده و این حوزه به نوعی، مغفول و مانده است، افزود: وضعیت بافت های ناکارآمد شهری، یکی از مسائل مهم و اساسی در حوزه اجتماعی و اقتصادی کشور بوده که خوشبختانه مورد توجه دولت نیز قرار دارد.
استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت اهمیت و حساسیت موضوع بافت های ناکارآمد شهری، ابراز کرد: با توجه به وجود ۱۴۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در کشور و یک هزار و ۵۱ هکتار بافت ناکارآمد در استان، این اهمیت باید به بدنه شهرداری ها و شوراهای اسلامی استان منتقل شود.
وی بافت های درون شهری را جزء ثروت های کشور و استان عنوان کرد و یادآور شد: علیرغم اینکه بسیاری از زیرساخت های شهری در این بافت ها وجود دارد، اما شاهد هستیم که برخی از بافت ها، کارآیی لازم را ندارند که باید این دارایی و سرمایه های شهری را بازآفرینی نمود و نگاه توسعه ای به بیرون از حریم شهر به منظور ایجاد شهرک های جدید نداشت.
درویش امیری، تعریف برنامه بازآفرینی شهری شهرهای کشور در برنامه ششم توسعه را اقدامی هوشمندانه توصیف کرد و افزود: باید برنامه هر استان در این زمینه و مطابق با برنامه ششم توسعه، تدوین شود که در این راستا تمامی دستگاه ها باید در کنار شهرداری ها، همکاری و اهتمام جدی داشته باشند.
استاندار زنجان، وضعیت شهرهای استان در موضوع حاشیه نشینی را نسبت به سایر استان ها، مناسب عنوان کرد و گفت: مناطق حاشیه نشین در استان طی سال های گذشته، افزایش نداشته و زنجان نسبت به بسیاری از استان های کشور در این بخش، وضعیت بهتری دارد. بر ضرورت توجه به برخی اراضی شهری در شهرهای استان تاکید و اظهار کرد: در استان اراضی مربوط به اداراه کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد مستضعفان وجود داد که یکی از تمرکزهای ستاد باید برای استفاده از آن برای نیازهای شهروند باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ابزارهای تشویقی برای ساماندهی بافت ‌های ناکارآمد شهری استان، نیازمند تغییر است
خبر قبلی
افتتاح ۷۳ پروژه در بخش کشاورزی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست